Friday, 16 January 2015

TIGA RESAH - TEKANAN SELEPAS MELAKUKAN AKTIVITI YANG DIMURKAI ALLAH

ANONYMOUS 1
photo hanya hiasan
As salamualaikum. Tak tahu nak mula macam mana. 

Pendek cerita, saya suka main pelacur. Menipu tu berdosa, so saya tak tipu. Kalau nak hentam saya,ikutlah. Saya tak bangga pun dengan benda ni. Malu. 

Alhamdulillah, akhir ni saya dah tak buat dah dan sudah bertaubat. Hasil dari perbuatan itu, saya kena screening HIV kerap. Asal pergi klinik aje, check HIV, klinik je check HIV. Kira prosedur tu dah lali la. 

Masuk bilik Dr/Pembantu Pegawai Perubatan...."saya nak sreening HIV".....dia suruh pegi makmal check darah. Selama ni ye, non-reactive la copnya yg saya nampak....tapi sooner or later, tupai akan terjatuh jugak. 

Saya tak bangga pembaca oii.... dan lagi satu, ingat HIV aje ke yang jadi masalah pelanggan sex worker? Belambak nak oii....herpes, hepatitis B, gonorrhea, siflis, bla-bla....bla.... tak pepasal kena chech STD lain jugak. 

Aduhai. Seks ni pengikat kasih sayang. Bila kita mengeseks dengan seseorang, kita akan tambah sayang pada orang tu. Kalau dah berzina dengan sex worker....macam saya.....defeat the purpose la. Pasal tu jiwa saya pun tak tenang. 

Alamak...ye ye ye, saya pandai cakap. Tapi sekadar invitation pada mereka yg suka sex bebas macam saya....marilah kita hentikan. Dah la tak berasa dekat dengan tuhan, sakit jiwa lagi ada. 



ANONYMOUS 2
photo hanya hiasan
Assalamualaikum semua....

Pengalaman aku nak dikatakn kaki sex - bukan. Mungkin sebab saje2 nak skandal sana sini. Pada ini skandalku yg ke 3. Nak dijadikan crita scandal punya scandal tup2 dapat tahu dia penah juga bertukar2 pasangan sebelum aku. Cuak beb. 


Sblm pose 2014 ada buat sex xpkai kondom. Lps tu raya ke 4 skali. Seminggu pas tu dlm raya ke 12 aku cuak pi la buat ujian saringan dgn minah tu kata aku nk kawin dgn dia. Tuhan saje yg thu debo gile babi. 


Alhamdulillah xde pape. -ve aku dgn dia. Nasib sblm2 tu aku jaga minah ni... aku thu dia xmain jgn jantan lain. Allah baguli ketakutan dlm diri aku (buat lagi maksiat). 


2 mggu pastu aku plak dgn ntah apa2 debo punya pasal pi buat elisa test (padahal minah tu mmg -ve). Result sama negatif. 


At last aku xpuas hati....sekali lagi aku p buat ujian saringan dgn minah tu (ckp borang nikah lama dh hlg) mggu ke empat (klu ikut last buat sex la n 2 bulan utk mula2 sblm pose). Negatif juga.... 


Aku terpingga2. Sbb Allah bagi ketakutan dlm diri pelaku zina maksiat ni kjp je. Nikmat sementara. Skrg dah mggu ke lima. Aku xde apa2 tnda pun. Minah tu pun pelik tgk aku. Hahaha...


Moral of the story...

Kalau org Islam tu hindarilah perkara2 maksiat. Nikmat sekejap je (pancut air puas la). Aku dh tobat scandal2 ni. Pk ank bini. Syukur minah tu "clean". Klu ada apa2 xke naya aku ank bini family. Allahuakbar...kepadamu aku memohon ampun. Abg najmi any komen?? Hihi..
Wassalam



ANONYMOUS 3
photo hanya hiasan

Saya F seorg gay, ada baca blog abg Najmi "hivadadalamdarah".. buat pengetahuan abg Najmi sya telah disahkan hiv +ve kira2 sebulan yg lepas di sebuah klinik kesihatan. 

Sya tergerak utk buat rapid test setelah membaca simptom2 hiv. Badan sya gatal2, kadang2 sya garu smpai luka dan meninggalkan parut. Doc ada bg ubat sapu tpi gatal2 x hilang. Adakah gatal2 ni boleh hilang? 

Sya rasa stress dan rambut byk gugur. Sya xtau nk cite kat siapa. 

Blik kampung sya rasa bersalah kat mak ayah. Rasa x sampai hati tgk muka tua dorg. Sya rasa mcm nk hilangkan diri dan biar org lupa Pasal sya. 

Dah tiga bulan sya tinggalkan xtvt berisiko. Tapi kalau duk sorg2 sya selalu fikir kenapalah dlu sya buat semua ni. Sya redha tpi kadang2 fikir mcmana la masa dpn sya.


Sumber dari ruang komen pembaca didalam entri-entri yang lalu - NAJMI




LAGI TIGA RESAH (KLIK DISINI)
http://hivadadidalamdarahaku.blogspot.com/2014/09/tiga-resah-jika-anda-ada-terlibat-dalam.html



7 comments:

  1. Salam abg naj mi,

    Sy dlm kebingungan. Sy ade melakukan aktiviti risiko pada awal tahun 2012, pergi ke rumah urut. Tiada hbungan seks berlaku hanya dia melancapkn sy dan sy mnghisap payudara nya. Sy tahu ianya berisiko rendah, jd sy ade gi test hiv sebulan kemudian, didapati -ve. Sy biase2 saja, sbb sy tahu konkrit slpas 6 bulan. Walaupon -ve, sy mcm ade rse simpton seperti urat2 berdenyut2 satu badan, kadang2 di tangan, kadang2 di kaki, peha, belakang badan. Sy mula risau. Selepas sy xde buat ujian lg sbb takot. Mase tu sy stress sgt. Tp sy cuba ignore.

    Lepas tu, pada hujung tahun 2013 awal disember. Sy terlanjur lg di rumah urut. Kali ini ada melakukan oral seks tanpa kondom. Tiada anal atau mmasukkn dlm faraj. 2 bulan kemudian sy ade mmbuat ujian hiv elisa atas sbb medical check up kerja, alhamdulillah -ve. Tapi masih ragu sbb simptom yh sy alami, denyut2 tu. 8 bulan kemudian sy buat rapid test sendiri didapati masih -ve. Okay disini, sy mungkin perlu terima keputusan -ve tu. Tapi sy masih ragu, apa simptom urat denyut2 pada sy, jarang2 terjadi, dari aktiviti berisiko tu sehingga la skrg. Jika bukan hiv, adakah sy dijangkati STD, dgr ade STD yg boleh berjangkit melalui sentuhan kulit. Harap abg naj mi boleh tolong sy yg sdg kebingungan ni :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. reply sini x bole ke abg?

      Delete
    2. kalau reply sini boleh tak abg?

      Delete
    3. Salam bang najmi. Bole bg email nak tanya sikit

      Delete
  2. Salam bang .. bole bg email x.. nak bertanya sikit.. tq

    ReplyDelete

LABELS

10 sepuluh (28) 4 peringkat hiv sebelum menjadi aids (1) 5 lima (11) adik MS (4) aids kaitan dengan penyakit kulit (1) aku plhiv redha (1) amenia dan hiv (1) apa itu hiv apa itu aids (1) aplikasi (4) asas tentang hiv/aids (6) baby free hiv (10) bacha bazi (1) bagaimana hiv berjangkit? (3) bagaimana hiv tidak berjangkit? (2) barah otak (1) baru diagnosis hiv (13) basikal (2) bengkak puting tetek (3) berapa lama kuman hiv bertahan diluar badan (1) berbekam (1) berita hiv/aids (112) bisekual (21) buku dan majalah (16) buku informasi hiv/aids (3) buku kehidupan yang positif (10) buku nota hiv/aids (4) buku panduan HIV Levi Strauss (3) cara mengetahui samada saya telah dijangkiti hiv? (1) CD4 (6) CMIA principle test (2) dairy kehidupan (342) delima (pomegranate) (2) derma darah (4) diabetes (3) Efavirenz (3) fakta (10) fidyah (1) filem (17) gonorea (3) HAART (27) habbatus sauda (nigella sativa) (1) harga ubatan (6) hari aids sedunia (12) hepatitis (3) herpes (9) herpes zoster (1) hiv bukan hukuman mati (1) hiv bukan penyebab aids (1) hiv kaitan dengan antidepresan dan penggunaan dadah (1) hiv kaitan dengan hipertensi dan osteoporosis (1) hiv kaitan dengan jantung dan diabetes (2) hiv kaitan dengan kanser dan ginjal (1) hiv kaitan dengan kemerosotan otak dan lemak (1) hiv kaitan dengan makanan dan supplemen (2) hiv kaitan dengan rokok dan alkohol (2) hiv test kit (8) homosekual (7) hukuman jenayah seksual luar tabii (2) icon (11) insurans/pinjaman peribadi plhiv (3) istilah yang perlu dielakkan (1) jangkitan dan simptom hiv (6) jangkitan hiv kali ke dua (2) jangkitan opportunistik (JO) (2) kaitan tidur dan hiv (1) kandida/fungus (1) kanser (12) kanser hidung (3) kanser payu dara lelaki (3) kaposi sarcoma (1) kaunseling telefon nombor (4) kelenjar tiroid (1) kesan sampingan (8) kesihatan (11) ketuat genital (4) keyakinan kemurungan kebimbangan terhadap hiv (20) khatan (7) kondom (3) lebah dan hiv/aids (3) lesbian (9) LGBT (31) lipoatrophy (5) liwat (14) luar negara (57) madu (1) majlis AIDS malaysia (MAC) (1) maklumat hiv/aids (158) mengapa perlu lakukan ujian hiv awal? (2) methadone maintenance therapy (MMT) (1) MFZ (3) minda jasmani rohani (1) mitos hiv (5) mulut dan gigi (1) MylifeMystoryPT (6) NAJMI (56) najmi jumpa doktor (9) nelayan dan hiv (1) nukilan (1) nyamuk (3) onani (2) organ hati/hepatoksisiti (1) p t foundition (2) panduan/petua (47) peenyembuhan penyakit hiv/aids (1) pemakanan (1) penagih dadah (13) penawar HIV/AIDS?? (2) pengenalan hiv/aids (1) penuaan (1) penyakit kelamin (30) pep - post exposure prophylaxis (2) peria katak (1) perkahwinan (70) photo (11) PLHIV (175) pneumonia (1) positif thinking (1) prosedur melangkah jalani ujian hiv (3) puasa (17) rawatan (8) rawatan dan sokongan bantuan (1) rawatan peringkat ke 2 (2) red ribbon (1) remaja bawah umur dan hiv (6) rencana/artikel (58) risalah (12) rogol (9) rumah perlindungan hiv (23) rumah wahidayah (9) RVD (RetroViral Disease) (1) sajak (1) sauna (2) saya positif (9) sejarah hiv/aids (5) seks dan hubungan (28) selebriti (13) sembuh cara islam (2) senaman (2) siapa hendak diberitahu? (3) sifilis (4) skim PAL (2) SLE (Systemic Lupus Erythematosus) (1) SLN30 (1) soaljawab (89) solat (2) songsang (286) spirulina (1) stavudine (1) stigma/diskriminasi (27) stress (3) sub-jenis jenis golongan dan jenis hiv (1) tatoo dan tindik (1) TB tuberculosis (4) TENVIR EM dan STOCRIN (2) top vs bottom (1) travel dan plhiv (9) truvada pil pencegah hiv (1) ubat generik (2) ujian air kencing (2) ujian hiv imun cd4 dan viral load (2) ujian saringan hiv (15) umrah dan haji (4) urusan jenazah (6) video (83) viral load (5) wanita (119) window period 14 days (3) zakat (1) zali dan lisa (4) zoophilia (1)

RECENT POST