Friday, 3 October 2014

AKIM @ JOHN - PUNYA NALURI SONGSANG TERHADAP SAHABATNYA

photo hanya hiasan

Assalamuaikum abang Najmi. 

Sejak membaca blog abang, hidup saya sedikit berubah daripada tidak solat saya cuba untuk solat selepas lama meninggalkan tiang agama saya ini. Perasaan saya tersentuh apabila membaca banyak kisah dari blog abang. 

Sebelum terlupa, nama saya Akim@John, (nama samaran)) berasal daripada keluarga sederhana mempunyai 10 orang adik beradik, anak ke 2 dalam keluarga, berusia 21 tahun masih study dalam bidang pendidikan.

Sekadar mahu bercerita......

Kisah saya bermula masa di sekolah rendah, saya tidak tahu kenapa saya suka melihat anu orang lain, rasa puas bila dapat melihatnya. Pada masa itu saya belum mengenal apa itu dunia plu atau gay, alhamdulilah setakat hari ini saya masih boleh mengawal diri daripada melakukan perbuatan terkutuk itu, cuma hanya sekali saya memberi orang lain h***P saya punya anu.. masuk ke sekolah menegah saya mula tahu apa itu plu dan saya sering melayari laman web gay. 

Sahabat yang baik

Hendak dijadikan cerita saya mempunyai seorang sahabat yang agak baik, dia seorang yang st8 not like me, setelah lama nya berkawan dan mula kenal perangainya membuat kan kami bertambah rapat. 

Sahabat saya mempunyai seorang awek, dia selalu cerita tentang awek dia, kadang-kadang rasa cemburu itu ada dan membuatkan saya hilang mood atau merajuk. Dia tidak pernah tahu bahawa saya mempunyai perasaan sayang terhadap dia, tapi saya sedar kasih sayang saya tidak akan kemana pun.

Lama kelamaan perasaan ini dipendam sekian lama. Selepas tamat tingkatan 6, saya mula menjauhkan diri darinya, kerana bertekad hendak membuang perasaan sayang dan melupakan si dia yang sentiasa bertakta di lubuk hati. Hanya allah yang tahu betapa sukarnya melupakan seserang yang kita sayang. Alhamdulilah perasaan sayang terhadap dirinya sudah berkurang. Kami masih berhubung tapi hanya untuk bertanya khabar sahaja dan tidak lebih dari itu.

Tinggal diasrama
 
Selepas setahun kemudian saya mendapat tawaran study untuk degree, pada masa yang sama saya berfikir boleh kah aku mengawal nafsu ini apabila tinggal diasrama, kerana ini lah kali pertama tinggal diasrama, pada mulanya berasa agak berdebar jugak kerana tinggal sebilik dengan seorang lelaki yang hensem, badan kulit putih, tinggi. Tergugat jugak iman apabila melihat dia memakai boxes sahaja pada waktu malam, walau bagaimanapun alhamdulilah masih boleh mengawal nasfu daripada mengambil kesempatan ke atas dirinya, Kami tidak terlalu rapat hanya sekadar borak kosong dan tidak pernah bercerita pasal sex dan sebagainya.

Memasuki semester 2

Sebuah pertemuan yang membuatkan hati ini sekali lagi dilamun dengan cinta terhadap seorang kawan yang sentiasa mengambil berat terhadap diriku. Sekali lagi diuji dengan perasaan ini. saya. Cuba untuk mengelak tapi apakan daya sudah terlambat membuang perasaan ini. 

Setiap malam kami tidur atas satu katil, bayangkan bagaimana untuk menjaga nafsu daripada mngambil kesempatan amat sukar, tiap kali memandang wajahnya ketika tidur terasa sangat ingin memciumnya, terpaksa ditahan kerana tidak sanggup merosakkan kepercayaan yang telah diberikan oleh nye selama bersama. 

Kalau melihat dia bergurau dengan rakan yang lain terasa perasaan cemburu datang. Bila fikir balik bodoh jugak aku nie. Kami masih rapat sangat hingga hari ini, insyallah akan cuba menjauhkan diri sedikit daripada terlalu rapat.

#berharap naluri songsang ini akan bertukar sebelum berkahwin.....


AKIM@JOHN



Salam Akim,

Lumrah kehidupan manusia terutama remaja seperti Akim, mesti ada keinginan mahu bercinta, mendapat kasih sayang, PLU juga tidak terlepas dari keinginan tersebut. Hidup mesti diteruskan jua. Walaupun kita mempunyai naluri songsang kita juga berkeinginan merasai kasih sayang, yang penting bagaimana kita mengawal naluri tersebut. 

Abang juga pernah alami peristiwa, apabila abang suka kepada rakan baik abang dulu (suka dalam diam), bukan sekali malah beberapa kali. Tetapi sama seperti Akim abang juga tidak pernah terlanjur melakukan sebarang hubungan dengan rakan baik yang abang suka itu dulu.

Bukan sahaja kepercayaan agama kita, malah agama-agama lain juga melarang hubungan songsang, jadi sebagai seorang Islam kita kena bijak mengawal diri dari tidak berterusan terlanjur dalam sebarang aktiviti songsang. 

Mungkin sukar bagi Akim sebagai seorang remaja untuk mengawal diri, mengawal nafsu, tetapi jika Akim berusaha memperkuatkan iman dan takwa, berterusan meminta bantuan pertolongan perlindungan dari Allah, insyaallah kehidupan Akim akan selamat. Jika mahu berkawan, berkawan lah kerana Allah.

Alhamdulillah kerana Akim masih belum terlanjur teruk, abang harap Allah akan sentiasa melindungi Akim dan selamat didunia dan diakhirat kelak. - NAJMI
 






4 comments:

  1. I have similar experiences. A crush of 5 years. It's painful and excruciating. Sabar, sabar and more sabar, itu jelah kuncinya mungkin.

    ReplyDelete
  2. Tahniah akim..awak berjaya menangkis nafsu awak..kita serupa kim..saya juga pernah jatuh hati pada sahabat-sahabat saya..suka dalam diam..tak ada siapa yang tahu..memang perit kan bila jatuh hati pada kaum sejenis..Allah sahaja yang tahu apa perasaan kita..

    ReplyDelete
  3. Salam semua.. Dah lama jadi silence reader... Rase nak share citer jugak... Citer saya lebih kurang akim... Sukakan sahabat baik... Cuma beza skit kawan baik saya tu muda 3tahun dri saya.. Sy kenal dia dri kelab motosikal.. Kami sama2 minat motosikal... Beli moto then masuk kelab.. Niat saya untuk tambah kawan.. Secara x langsung kenal beliau dan jadi rapat... Time tu umur die 17tahun.. Dan saya 20tahun... Tahun pertama prkenalan saya dgn beliau... Begitu indah bagi saya... Selalu keluar brjalan dengan beliau.. Chat fb penuj dengan dia jerr... Sy pun x sedar secara x langsung wujud perasaan cinta sy kat beliau... Namun sy tau... Dia seorang yg str8... Dia mungkin anggap sy seorang abg... Tmbah2 dia ank bongsu... N x de abg pulak... Kalu die nak mkn dia akan msj saya... Mintak untuk temankan dia.. 'Makei dah' msj yg selalu sy dpt.. Rela pi mkn lagi wlaupun dah kenyang nk muntah... Tiap2 mlm die pm char fb sy.. Walaupun dah lepas jumpe... Mcm duk sebelah2 dah... Bertambah rapat hubungan kmi... Klu buat perjumpaan group die msti duk sebelah sy... Dan sy akan jelous kalu die borak ngan member lain or gurau dng die.. Sdangkan ade yg lagi hendsom dri die.. Tapi sy x tau nape perasaan cinta dn syg kat die mendalam... Bodoh jugak sy kan...sy lah org yg pertama wisj bufday die setiap kli... N.. Sy jugak lah org pertma lempar telur atas kpala kat dia... Haahahaha... Die kata first time kene camnie.. Rasa di hargai katanya... Persahabatan kami mkin rapat... Sehingga lah
    . dia pm chat fb sy... Yg dia ade sukaakan seorang gadis kat tution die... Saya seolah2 terdudukk... Kuatkan hati utk menerima.. Sy akur.. Yg sy x dpt miliki beliau.. Jdi abg angkt pun Dah cukup... Secara x lngsung sy jdi penasihat couple die... Dan selalu teman die pi dating.. Balik teman dating nangis sorang2 dalam bilik... Hurmmm pelbagai peristiwa berlaku.. X larat nk citer.. Ade manis.. Ade pahit.. Antara yg manis.. Die pernah hadiahkan jam kat sy... Hantr mknan kat rumah.. Pergi beraya bersama... Hurmm x larat nak flashback... Hati jadi sebak
    . dipendekan citer... Sekarang sy berumur 22tahun.. Dan die 19 tahun... Sy rasekan seolah persahabatan kami x seakrab dulu... Yelah.. Dah belajr kat u.. Beliau semakin ramai kawan... Kmi pun dah kurang hang out.. Tpi sy selalu fikirkan die.. Stalk fb die.. Stalk instagram die.. Stalk kawan2 fb die.. Penuh dgn perasaan cemburu.. 'Makei dah'?? Dah lama x dpt msj cmni... Sangat rindukan beliau.. sy x tau... Kenapa beliau seolah2 lari dri sy... Kalu msj jarang yg balas... Kalu balas pum mungkin atas faktor beliau kesiankan sy sbb bnyk msj x balaskan... Tu pun.. Tnye sepatah.. Jwb sptah n diam kembali... Hurmm.... Mungkin beliau dah berfikiran matang.. Ye la.. Dulu budak2.. X de awek.. Skrang die dah ade awek.. Chat fb sy pun dah sunyi dri msj beliau... Sngat sedih abg najmi.. Setiap hari sy fikirkan die.. Bangun tida check hendset utk tunggu msj die or stalk instagram die n fb.. Tolong sy abg najmi... Ape yg nak sy lakukan seterusnya... Adekah nie kelemahan sy atau ujian drinya?? Tolong saya sahabt2 semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana bercerita,

      Salam Shah,

      HIDUP MESTI DITERUSKAN. Apa yang abang boleh nasihatkan cuba jangan stalk lagi facebook, instgram atau apa jua berkaitan dengan dirinya. Abang faham bagaimana seorang itu bercinta, cinta songsang sama juga kisahnya dengan cinta mereka yang strg8 diluar sana. Cuma cinta songsang ni sesuatu yang salah disisi agama terutama yang lebih menjurus kepada aktiviti maksiat. Boleh berkawan dengan rakan lelaki tetapi berkawan lah kerana ALLAH.

      Mungkin sukar buat permulaan ini, nasihat abang lupuskan apa jua yang berkaitan denagn diri sahabat shah tu. No fon, fb dan sebagainya delete. Sebenarnya pengalaman yang Shah alami pernah juga abang alami dulu, abang juga mengambil masa hampir setahu untuk melupakan seorang sahabat baik yang abang suka dalam diam.

      Tapi percaya lah perasaan suka itu semakin lama semakin pudar dan hilang, dan akan tiba suatu masa nanti shah sudah boleh menerima dia sebagai kawan tanpa ada perasaan suka lagi. Yang penting Shah perbaiki diri teruskan hidup, kuat kan iman dan takwa dan berusaha elak diri dari jatuh cinta sesama jenis lagi, walaupun sukar tetapi jika kita ada keinginan insyaallah Shah boleh mengubah diri atau sekurang-kurangnya dapat mengawal diri dari terjebak dalam cintan songsang lagi dan lebih penting tidak terlibat dalam hubungan seks sejenis. Ingat terdapat berbagai penyakit bahaya diluar sana - NAJMI

      Abg jadikan entri kisah ini...:)

      Delete

LABELS

10 sepuluh (28) 4 peringkat hiv sebelum menjadi aids (1) 5 lima (11) adik MS (4) aids kaitan dengan penyakit kulit (1) aku plhiv redha (1) amenia dan hiv (1) apa itu hiv apa itu aids (1) aplikasi (4) asas tentang hiv/aids (6) baby free hiv (10) bacha bazi (1) bagaimana hiv berjangkit? (3) bagaimana hiv tidak berjangkit? (2) barah otak (1) baru diagnosis hiv (13) basikal (2) bengkak puting tetek (3) berapa lama kuman hiv bertahan diluar badan (1) berbekam (1) berita hiv/aids (112) bisekual (21) buku dan majalah (16) buku informasi hiv/aids (3) buku kehidupan yang positif (10) buku nota hiv/aids (4) buku panduan HIV Levi Strauss (3) cara mengetahui samada saya telah dijangkiti hiv? (1) CD4 (6) CMIA principle test (2) dairy kehidupan (342) delima (pomegranate) (2) derma darah (4) diabetes (3) Efavirenz (3) fakta (10) fidyah (1) filem (17) gonorea (3) HAART (27) habbatus sauda (nigella sativa) (1) harga ubatan (6) hari aids sedunia (12) hepatitis (3) herpes (9) herpes zoster (1) hiv bukan hukuman mati (1) hiv bukan penyebab aids (1) hiv kaitan dengan antidepresan dan penggunaan dadah (1) hiv kaitan dengan hipertensi dan osteoporosis (1) hiv kaitan dengan jantung dan diabetes (2) hiv kaitan dengan kanser dan ginjal (1) hiv kaitan dengan kemerosotan otak dan lemak (1) hiv kaitan dengan makanan dan supplemen (2) hiv kaitan dengan rokok dan alkohol (2) hiv test kit (8) homosekual (7) hukuman jenayah seksual luar tabii (2) icon (11) insurans/pinjaman peribadi plhiv (3) istilah yang perlu dielakkan (1) jangkitan dan simptom hiv (6) jangkitan hiv kali ke dua (2) jangkitan opportunistik (JO) (2) kaitan tidur dan hiv (1) kandida/fungus (1) kanser (12) kanser hidung (3) kanser payu dara lelaki (3) kaposi sarcoma (1) kaunseling telefon nombor (4) kelenjar tiroid (1) kesan sampingan (8) kesihatan (11) ketuat genital (4) keyakinan kemurungan kebimbangan terhadap hiv (20) khatan (7) kondom (3) lebah dan hiv/aids (3) lesbian (9) LGBT (31) lipoatrophy (5) liwat (14) luar negara (57) madu (1) majlis AIDS malaysia (MAC) (1) maklumat hiv/aids (158) mengapa perlu lakukan ujian hiv awal? (2) methadone maintenance therapy (MMT) (1) MFZ (3) minda jasmani rohani (1) mitos hiv (5) mulut dan gigi (1) MylifeMystoryPT (6) NAJMI (56) najmi jumpa doktor (9) nelayan dan hiv (1) nukilan (1) nyamuk (3) onani (2) organ hati/hepatoksisiti (1) p t foundition (2) panduan/petua (47) peenyembuhan penyakit hiv/aids (1) pemakanan (1) penagih dadah (13) penawar HIV/AIDS?? (2) pengenalan hiv/aids (1) penuaan (1) penyakit kelamin (30) pep - post exposure prophylaxis (2) peria katak (1) perkahwinan (70) photo (11) PLHIV (175) pneumonia (1) positif thinking (1) prosedur melangkah jalani ujian hiv (3) puasa (17) rawatan (8) rawatan dan sokongan bantuan (1) rawatan peringkat ke 2 (2) red ribbon (1) remaja bawah umur dan hiv (6) rencana/artikel (58) risalah (12) rogol (9) rumah perlindungan hiv (23) rumah wahidayah (9) RVD (RetroViral Disease) (1) sajak (1) sauna (2) saya positif (9) sejarah hiv/aids (5) seks dan hubungan (28) selebriti (13) sembuh cara islam (2) senaman (2) siapa hendak diberitahu? (3) sifilis (4) skim PAL (2) SLE (Systemic Lupus Erythematosus) (1) SLN30 (1) soaljawab (89) solat (2) songsang (286) spirulina (1) stavudine (1) stigma/diskriminasi (27) stress (3) sub-jenis jenis golongan dan jenis hiv (1) tatoo dan tindik (1) TB tuberculosis (4) TENVIR EM dan STOCRIN (2) top vs bottom (1) travel dan plhiv (9) truvada pil pencegah hiv (1) ubat generik (2) ujian air kencing (2) ujian hiv imun cd4 dan viral load (2) ujian saringan hiv (15) umrah dan haji (4) urusan jenazah (6) video (83) viral load (5) wanita (119) window period 14 days (3) zakat (1) zali dan lisa (4) zoophilia (1)

RECENT POST