Tuesday, 8 April 2014

ANONYMOUS - MAAF YA SAYA UN-FRIEND (FB) SAUDARA KERANA BANYAK KISAH PASAL SONGSANG


  • ANONYMOUS
    Salam En Najmi, saya rasa entry saudara terlalu banyak kisah pasal hubungan songsang dan tidak memberi manfaat. Justeru, saya telah un-friend saudara. tq


  • Naj Mi
    Naj Mi
    Salam,
    Tak mengapa terpulang kepada saudara nak un-firend pun alhamdulillah...



  • ANONYMOUS
    maaf ya


  • Naj Mi
    Naj Mi
    Tak mengapa tak semua orang suka dengan apa yang saya share tu, masing-masing ada pendirian masing-masing alhamdulillah


  • ANONYMOUS
    Tapi saya nak beritahu saudara.. letaklah sesuatu yang bermanfaat.. dan bukan seperti label yang di letak pada akbar nombor satu malaysia seperti harian metro, pengikut saudara ramai, berat mata memandang, berat lagi lagi bahu memikul. mohon saudara tak kecil hati.


  • Naj Mi
    Naj Mi
    Aikk tidak semua akhbar tu tak betul. Berita mengenai HIV atau tentang gay dalam Harian Metro tu ada manafaatnya kalau kita baca.Tidak salah kalau kita share kisah dari akhbar tersebut, bukan semua orang yang ada beli atau baca Harian Metro, saya sendiri tak beli akhbar tu. Cuma baru sahaja ternampak artikel itu dari satu sumber semasa mengoogle. Tak mengapa, tidak semua orang yang suka dengan cara saya, alhamdulillah kerana saudara pernah menjenguk apa yang saya share sebelum ini. Terima kasih banyak-banyak.


  • ANONYMOUS
    Tak, maksud saya.. tagline harian metro kadang kala sensasi sangat, ada juga artikel bagus dalamnya, tadi terbaca pasal tabligh perkosa (mungkin kisah tabligh tu disini dan disini), saya rasa ia dah semacam harian metro juga. Saya juga nak cuba berblog, saya kagum dengan bloggers seperti saudara mempunyai ramai followers tapi belum ada kelapangan.


  • Naj Mi
    Naj Mi
    Ok tentang tabligh memperkosa, terus terang saya ada terima, kisah (lain) tentang seorang tabligh yang (cuba) membogelkan isterinya dihadapan rakan-rakan tabligh lain dan mengugut nak liwat anak lelaki mereka dihadapi isterinya.

    Ini kisah benar kalau tak dicerita kepada orang mereka tak akan tahu, tak kan kita nak diam kan cerita-cerita macam ni. Tapi cerita tu saya tak dapat siarkan sebab empunya diri tak benarkan, tapi alhamdulillah wanita tu kini berada ditempat selamat hari ini dibawah jagaan badan kebajikan. Wanita dan anaknya tu pun kata selalu baca blog
    saya alhamdulillah.

    Lagi satu bagi
    saya, blog ini saya sasarkan kepada golongan gay diluar sana terutama para remaja, kalau saya share maklumat HIV aje atau berkaitan agama aje, golongan sasar saya tidak akan masuk baca. So ya benar saya masukkan cerita sensasi sikit, terutama sensasi pada tajuk sesuatu entri seperti perkataan songsang atau liwat, kalau cerita begini memang ramai golongan ni masuk baca. Bila dah masuk baru mereka akan nampak entri-entri lain terutama berkaitan HIV, dari situ insyaallah mereka akan klik entri-entri tu (lain) dan akan mula membaca. 


    Macam kita buka kedai, kita kena iklankan dan kena rajin cari pembeli, kita iklankan dan beri diskaun-diskaun kat kedai kita bagi menarik mereka masuk kekedai kita, apabila dah masuk baru mereka nampak barangan lain yang terdapat dalam kedai kita.

    So benar target saya ialah golongan gay terutama remaja (dan mereka-mereka yang ada kaitan rapat dengan golongan ini) untuk masuk ke blog dan baca maklumat mengenai HIV AIDS serta berkaitan dengan penyakit kelamin serta maklumat mengenai bahayanya seks bebas. Bagi golongan PLHIV yang senior rasanya mereka sudah tidak akan masuk sebab mereka dah tahu mengenai HIV AIDS.

    Sampai hari ini masih ada saya terima soalan pertanyaan remaja yang mungkin tak masuk akal (bagi kita yang sudah tahu) seperti contohnya lah salaman dengan PLHIV boleh ker jangkit? Mereka-mereka ini lah yang perlu kita bantu terangkan mengenai maklumat sebenar tentang HIV.

    Macam saya kata blog saya ni ramai yang tak suka, malah banyak kali blog saya kena hacked tak boleh dibuka dan dibaca beberapa hari, sebab saya percaya dalam ramai-ramai tu pasti ada yang tak suka kan.


    ANONYMOUS
    Owh.. dengar penjelasan baru saya faham kenapa, mengapa maaf ya berburuk sangka.. =')








7 comments:

  1. Tak payah layan org mcm tu Najmi. Dia nak unfriend ke tak nak unfriend ke itu urusan dia. Saya tahu kewujudan blog ni bkn bertujuan nak mengubah orang tetapi nak bg maklumat yg betul supaya pembaca berfikir dan kalau dia nak berubah Alhamdulillah. Kalau dia tak nak berubah..ok juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous,

      Betul jugak..blog ni bukan bertujuan nak mengubah orang jadi baik tetapi sebab nak bagi maklumat yang betul supaya pembaca berfikir, kalau mereka nak berubah alhamdulillah kalau tak nak terpulang...:) :) :)

      Delete
    2. Mungkin pada orang lain dia x nampak manfaat tu tp sebaliknya pada orang yg memerlukan. Kami tetsp je nk friend dan sokong abg Najmi sampai bebila.
      (jiwa saya yg pernah 'mati' dulu seakan hidup kembali melalui blog abg Najmi ni)

      Haikal

      Delete
  2. mybe die straight tu pasal die pk mcm tu , x leh salahkan die juga.cuma org gay je yg dpt lebih memahami blog ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Strg8? wallahuallam...tp sbb tak tahan tgk byk sgt "Suggested Groups Gay" dlm FB dia, bagus utk dia, sekurang2nya dia tak nak tgk and mahu betul2 berubah jd sorg yg tiada kaitan dg dunia gay

      Delete
    2. Dia mungkin bersikap terburu2 n kurang pemahaman. Jom sama2 maafkan dia

      Delete

LABELS

10 sepuluh (28) 4 peringkat hiv sebelum menjadi aids (1) 5 lima (11) adik MS (4) aids kaitan dengan penyakit kulit (1) aku plhiv redha (1) amenia dan hiv (1) apa itu hiv apa itu aids (1) aplikasi (4) asas tentang hiv/aids (6) baby free hiv (10) bacha bazi (1) bagaimana hiv berjangkit? (3) bagaimana hiv tidak berjangkit? (2) barah otak (1) baru diagnosis hiv (13) basikal (2) bengkak puting tetek (3) berapa lama kuman hiv bertahan diluar badan (1) berbekam (1) berita hiv/aids (112) bisekual (21) buku dan majalah (16) buku informasi hiv/aids (3) buku kehidupan yang positif (10) buku nota hiv/aids (4) buku panduan HIV Levi Strauss (3) cara mengetahui samada saya telah dijangkiti hiv? (1) CD4 (6) CMIA principle test (2) dairy kehidupan (342) delima (pomegranate) (2) derma darah (4) diabetes (3) Efavirenz (3) fakta (10) fidyah (1) filem (17) gonorea (3) HAART (27) habbatus sauda (nigella sativa) (1) harga ubatan (6) hari aids sedunia (12) hepatitis (3) herpes (9) herpes zoster (1) hiv bukan hukuman mati (1) hiv bukan penyebab aids (1) hiv kaitan dengan antidepresan dan penggunaan dadah (1) hiv kaitan dengan hipertensi dan osteoporosis (1) hiv kaitan dengan jantung dan diabetes (2) hiv kaitan dengan kanser dan ginjal (1) hiv kaitan dengan kemerosotan otak dan lemak (1) hiv kaitan dengan makanan dan supplemen (2) hiv kaitan dengan rokok dan alkohol (2) hiv test kit (8) homosekual (7) hukuman jenayah seksual luar tabii (2) icon (11) insurans/pinjaman peribadi plhiv (3) istilah yang perlu dielakkan (1) jangkitan dan simptom hiv (6) jangkitan hiv kali ke dua (2) jangkitan opportunistik (JO) (2) kaitan tidur dan hiv (1) kandida/fungus (1) kanser (12) kanser hidung (3) kanser payu dara lelaki (3) kaposi sarcoma (1) kaunseling telefon nombor (4) kelenjar tiroid (1) kesan sampingan (8) kesihatan (11) ketuat genital (4) keyakinan kemurungan kebimbangan terhadap hiv (20) khatan (7) kondom (3) lebah dan hiv/aids (3) lesbian (9) LGBT (31) lipoatrophy (5) liwat (14) luar negara (57) madu (1) majlis AIDS malaysia (MAC) (1) maklumat hiv/aids (158) mengapa perlu lakukan ujian hiv awal? (2) methadone maintenance therapy (MMT) (1) MFZ (3) minda jasmani rohani (1) mitos hiv (5) mulut dan gigi (1) MylifeMystoryPT (6) NAJMI (56) najmi jumpa doktor (9) nelayan dan hiv (1) nukilan (1) nyamuk (3) onani (2) organ hati/hepatoksisiti (1) p t foundition (2) panduan/petua (47) peenyembuhan penyakit hiv/aids (1) pemakanan (1) penagih dadah (13) penawar HIV/AIDS?? (2) pengenalan hiv/aids (1) penuaan (1) penyakit kelamin (30) pep - post exposure prophylaxis (2) peria katak (1) perkahwinan (70) photo (11) PLHIV (175) pneumonia (1) positif thinking (1) prosedur melangkah jalani ujian hiv (3) puasa (17) rawatan (8) rawatan dan sokongan bantuan (1) rawatan peringkat ke 2 (2) red ribbon (1) remaja bawah umur dan hiv (6) rencana/artikel (58) risalah (12) rogol (9) rumah perlindungan hiv (23) rumah wahidayah (9) RVD (RetroViral Disease) (1) sajak (1) sauna (2) saya positif (9) sejarah hiv/aids (5) seks dan hubungan (28) selebriti (13) sembuh cara islam (2) senaman (2) siapa hendak diberitahu? (3) sifilis (4) skim PAL (2) SLE (Systemic Lupus Erythematosus) (1) SLN30 (1) soaljawab (89) solat (2) songsang (286) spirulina (1) stavudine (1) stigma/diskriminasi (27) stress (3) sub-jenis jenis golongan dan jenis hiv (1) tatoo dan tindik (1) TB tuberculosis (4) TENVIR EM dan STOCRIN (2) top vs bottom (1) travel dan plhiv (9) truvada pil pencegah hiv (1) ubat generik (2) ujian air kencing (2) ujian hiv imun cd4 dan viral load (2) ujian saringan hiv (15) umrah dan haji (4) urusan jenazah (6) video (83) viral load (5) wanita (119) window period 14 days (3) zakat (1) zali dan lisa (4) zoophilia (1)

RECENT POST