Monday, 23 September 2013

ROY GH - HOUSEMATE DAN RAKAN BAIK SAYA JADI ANAK IKAN


ROY GH (bukan nama sebenar) seorang pelajar disebuah pusat pengajian, berkongsi kisah mengenai kegiatan rakan-rakannya yang rela menjadi "anak ikan" semata-mata inginkan kehidupan bermegah-megah. 



Saya jumpa dan terbaca link-link yang Encik Naj Mi pos kan dalam group gay & it is a good effort. Blog Encik Naj Mi seriously buat saya insaf dan tak terjebak atau terlanjur lebih jauh, kisah yang paling dekat dengan saya pasal si Firdaus (klik disini) bukan nama sebenar, based on his story saya rasa dia budak UITM Merbok Kedah kot. His story almost macam saya tapi agak malang untuk dia sebab first partner dia dah ada HIV kan. 

Encik Naj Mi, housemate saya dan kawan baik saya jadi "anak ikan" for money sebab nak hidup senang, lebih-lebih lagi as a student nak harapkan duit PTPTN mana cukup hidup kalau nak bergaya kan. Saya pernah suruh mereka baca blog Encik Naj Mi tapi mereka takut and ignore aje.

Kebanyakan kawan-kawan saya yang jadi anak ikan atau ditaja ni semuanya sebab nak hidup senang lenang penuh bergaya tambah-tambah lagi hidup kat kampus dekat dengan bandar besar, macam-macam ada. Saya sendiri pun hampir terpengaruh juga dengan kegiatan kawan-kawan ni. Biasanya medium untuk benda-benda macam ni adalah through social networking, based on my experience group-group dalam facebook dan juga laman-laman web tertentu sangat lah senang untuk mencari partner dan sugar daddy, kita just perlu pos kan gambar-gambar kita yang attractive atau photo tubuh badan yang sexy ke, dalam erti kata lain macam jual diri juga lah and then datang lah mereka-mereka ini yang berminat untuk berjumpa dan membuat tawaran. 

Macam saya sendiri, saya pernah juga nak test market juga lah kan ada diantara sugar daddy ni pernah offer saya seperti kereta, apartment dan percutian ke luar negara. Duit tu sudah semestinya lah kan, seks tu lagi wajib kan, bila dah buat seks dengan penaja tentu kena ikut kata-kata penaja kan sebab dia dah taja kita, bagaimana kalau penaja tu tak nak guna kondom semasa buat seks, bagaimana kalau penaja tu ada HIV atau penyakit kelamin?

Berkenaan dengan kisah kawan-kawan baik saya pulak jujur saya kata mereka memang sudah lebih lama dalam bidang ni dan mereka hidup senang lenang lah sebab kena taja. Pakai pakaian semua dari barangan berjenama, gadjet-gadjet semuanya mahal dan canggih semua tu biasa la bagi mereka. Kawan-kawan saya ni bukannya datang dari keluarga miskin dan kebanyakan mereka dari golongan pertengahan juga kan. Through benda-benda macam ni la mereka nak hidup lebih mewah dan sebab itu mereka sanggup buat apa saja. Even macam tu pun akademik mereka still meletop jugak and ada certain tu pointer cantik dekan dan pegang jawatan tinggi dalam university. 

Golongan yang menaja ni pula antara pekerjaan mereka macam doctor, lawyer, ahli perniagaan, engineer, pendek kata golongan professional lah. Kawan baik saya sendiri punya sugar daddy seorang lawyer, dia hidup memang mewah lah tapi at the same time dia curang dan tamak main dengan orang lain juga sebab nak dapatkan duit lebih banyak. Ada kawan saya yang lain pula tu sugar daddy dia foreigner, dia pun lumayan jugak dan sebagainya.

Saya tak berani nak nasihat mereka sebab diri sendiri pun tak baik sangat. Abang Naj Mi seriously saya bersyukur terjumpa dengan blog abang ni dan saya amat simpati dengan mereka yang terkena penyakit ni, banyak yang dapat saya belajar dan saya rasa insaf jugak la. Saya sangat support effort abang dalam meningkatkan kesedaran terhadap penyakit ini, semoga usaha abang dirahmati Allah di dunia dan akhirat! Sorry tunggang-langgang cerita saya.


-ROY GH-



5 comments:

  1. apa la sgt kesenangan dunia yg sementara dibandingkan dgn kesenangan yg kekal abadi di sana nnt....

    ReplyDelete
  2. Lama saya tak tinggalkan komen disini. Memang makin parah keadaannya. Banyak anak-anak muda di universiti atau di kolej pengajian tinggi, mudah terjebak dengan aktiviti ini. Keseronokan dan kemewahan dicari tapi kebanyakannya tidak sedar bahawa keseronokan itu semua selalunya datang bersama hadiah saguhati yang kekal dibawa hingga ke akhir hayat...."HIV".....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu...ada dlm satu ceramah ustaz tu bg tau kenapa umat islam terutama gol muda yg semakin hanyut dlm kemaksiatan iaitu krn kitajauh dari alquran & sunnah nabi muhammad saw....mendengar bde ni buat sy tersedar yg sy da habis kan zaman remaja sy dgn meninggalkab alquran...baca setakat nak khatam, tu pon tak faham maksud....and menonton rancangan travelers with quran ( rancangan tentang jelajah negara2 & bertemu dgn para hafiz alquran, bleh cari kat utube) ada wawancara seorang kanak2 buta yg gigih menghafal & mendalami alquran membuat kan sy malu dgn diri yg sempurna dicipta oleh allah

      Delete
  3. Bercakap pasal Uitm Merbok, saya pun ex-student kat situ, kat Uitm tu banyak je budak budak PLU kat sana. And bakal student di sana, hati hati lah,jangan terjebak dengan dunia PLU ni. :)

    ReplyDelete

LABELS

10 sepuluh (28) 4 peringkat hiv sebelum menjadi aids (1) 5 lima (11) adik MS (4) aids kaitan dengan penyakit kulit (1) aku plhiv redha (1) amenia dan hiv (1) apa itu hiv apa itu aids (1) aplikasi (4) asas tentang hiv/aids (6) baby free hiv (10) bacha bazi (1) bagaimana hiv berjangkit? (3) bagaimana hiv tidak berjangkit? (2) barah otak (1) baru diagnosis hiv (13) basikal (2) bengkak puting tetek (3) berapa lama kuman hiv bertahan diluar badan (1) berbekam (1) berita hiv/aids (112) bisekual (21) buku dan majalah (16) buku informasi hiv/aids (3) buku kehidupan yang positif (10) buku nota hiv/aids (4) buku panduan HIV Levi Strauss (3) cara mengetahui samada saya telah dijangkiti hiv? (1) CD4 (6) CMIA principle test (2) dairy kehidupan (342) delima (pomegranate) (2) derma darah (4) diabetes (3) Efavirenz (3) fakta (10) fidyah (1) filem (17) gonorea (3) HAART (27) habbatus sauda (nigella sativa) (1) harga ubatan (6) hari aids sedunia (12) hepatitis (3) herpes (9) herpes zoster (1) hiv bukan hukuman mati (1) hiv bukan penyebab aids (1) hiv kaitan dengan antidepresan dan penggunaan dadah (1) hiv kaitan dengan hipertensi dan osteoporosis (1) hiv kaitan dengan jantung dan diabetes (2) hiv kaitan dengan kanser dan ginjal (1) hiv kaitan dengan kemerosotan otak dan lemak (1) hiv kaitan dengan makanan dan supplemen (2) hiv kaitan dengan rokok dan alkohol (2) hiv test kit (8) homosekual (7) hukuman jenayah seksual luar tabii (2) icon (11) insurans/pinjaman peribadi plhiv (3) istilah yang perlu dielakkan (1) jangkitan dan simptom hiv (6) jangkitan hiv kali ke dua (2) jangkitan opportunistik (JO) (2) kaitan tidur dan hiv (1) kandida/fungus (1) kanser (12) kanser hidung (3) kanser payu dara lelaki (3) kaposi sarcoma (1) kaunseling telefon nombor (4) kelenjar tiroid (1) kesan sampingan (8) kesihatan (11) ketuat genital (4) keyakinan kemurungan kebimbangan terhadap hiv (20) khatan (7) kondom (3) lebah dan hiv/aids (3) lesbian (9) LGBT (31) lipoatrophy (5) liwat (14) luar negara (57) madu (1) majlis AIDS malaysia (MAC) (1) maklumat hiv/aids (158) mengapa perlu lakukan ujian hiv awal? (2) methadone maintenance therapy (MMT) (1) MFZ (3) minda jasmani rohani (1) mitos hiv (5) mulut dan gigi (1) MylifeMystoryPT (6) NAJMI (56) najmi jumpa doktor (9) nelayan dan hiv (1) nukilan (1) nyamuk (3) onani (2) organ hati/hepatoksisiti (1) p t foundition (2) panduan/petua (47) peenyembuhan penyakit hiv/aids (1) pemakanan (1) penagih dadah (13) penawar HIV/AIDS?? (2) pengenalan hiv/aids (1) penuaan (1) penyakit kelamin (30) pep - post exposure prophylaxis (2) peria katak (1) perkahwinan (70) photo (11) PLHIV (175) pneumonia (1) positif thinking (1) prosedur melangkah jalani ujian hiv (3) puasa (17) rawatan (8) rawatan dan sokongan bantuan (1) rawatan peringkat ke 2 (2) red ribbon (1) remaja bawah umur dan hiv (6) rencana/artikel (58) risalah (12) rogol (9) rumah perlindungan hiv (23) rumah wahidayah (9) RVD (RetroViral Disease) (1) sajak (1) sauna (2) saya positif (9) sejarah hiv/aids (5) seks dan hubungan (28) selebriti (13) sembuh cara islam (2) senaman (2) siapa hendak diberitahu? (3) sifilis (4) skim PAL (2) SLE (Systemic Lupus Erythematosus) (1) SLN30 (1) soaljawab (89) solat (2) songsang (286) spirulina (1) stavudine (1) stigma/diskriminasi (27) stress (3) sub-jenis jenis golongan dan jenis hiv (1) tatoo dan tindik (1) TB tuberculosis (4) TENVIR EM dan STOCRIN (2) top vs bottom (1) travel dan plhiv (9) truvada pil pencegah hiv (1) ubat generik (2) ujian air kencing (2) ujian hiv imun cd4 dan viral load (2) ujian saringan hiv (15) umrah dan haji (4) urusan jenazah (6) video (83) viral load (5) wanita (119) window period 14 days (3) zakat (1) zali dan lisa (4) zoophilia (1)

RECENT POST