Sunday, 18 November 2012

ANAK DARANYA YANG LAWA LESBIAN

Ini catatan perbualan Datin X dengan rakannya dikalangan orang berada tentang hal anak dan suami.


Datin Liza amat bangga anak daranya itu cantik sangat walaupun saya sendiri rasa tidak lah secantik mana. Tak pa lah, kalau emak tidak memuji siapa pula yang hendak memuji anak sendiri.


“Ani minggu depan Datuk K sekeluarga hendak datang ke rumaah kita.”

“Datang lah…. Macam tak pernah kesini.”

“Lain sebab hendak meminang Ani, kami pun sudah bersetuju.”

“Mama…..Ani  tak mahu?”

“Why”

“Ani kata no way Ani nak kahwin.”

No way Ani nak kahwin........photo hiasan

“No keputusan sudah mama dan daddy kau buat,”

Okay ma kalau ma nak tahu, Ani tak minat…… sebab Ani lesbian, mama faham tak?”

Hampir pengsan Datin Liza dengan pengakuan anaknya itu.

“Masya-Allah kau orang sudah gila ke?”

“Mama dunia ni banyak yang sudah tidak betul, seperti mama jugak yang tidak pernah sedar keperluan dan tanggungjaawab mama kepada anak-anak mama. Pada mama asyik nak jaga daddy, takut daddy kahwin, takut daddy ada girlfriend dan sebagainya. Dalam pada itu daddy kat luar punya lah happeningnya……dan.........….”

“What? Daddy kamu ada girlfriend.”

“Ma bukan setakat girlfriend……tapi…….”

“Apa daddy kamu kahwin lagi satu?”

“Tidak ma… dia ada mistress, ini lebih buruk daripada kahwin lain.”

Dalam nak marah, Datin Liza berasa sedikit tenang.

“Sekurang-kurangnya dia tidak kahwin lagi’,” ceritanya kepada saya tempoh hari.

“Liza u dengar sini, suruh lah sahaja suami u tu kahwin, kita juga yang tanggung dosa.”

Dan rasa nak cakap pada Liza.

“You perbetulkan anak u itu, satu dia lesbian, kedua dia tu saya tengok muka sahaja cantik, perangai buruk dan biadap pulak tu.”

Sebut pasal lesbian dan gay, satu hal yang nak saya tulis disini, orang sekarang nampak amat releks dengan perkembangan ini. Ibu ayah sekarang pun sudah macam menerima keadaan ini malah ada yang langsung tidak kisah.

“Apa saya nak buat, dia dah macam tu, dia dah suka budak jantan saya nak kata apa,” cerita Linda kepada saya mengenai anak lelakinya yang gay.

“Saya rasa kita mak ayah sudah tak boleh buat apa-apa lagi, asal mereka bahagia itu yang lebih penting, Datin X tak boleh terima tapi saya okay.”

Dan sekali lagi saya juga ingat-ingatkan, jangan terlalu-lalu sibuk nak ‘make sure’ laki kita itu selamat, dilayan bagai nak rak pun bila dia ingat nak tambah bini, tiada siapa pun boleh menyekatnya. Jadi elok lah kita beri perhatian kepada anak-anak kita supaya mereka lebih selamat didunia dan diakhirat.


Catatan Perbualan Datin X - Majalah GLAM


9 comments:

  1. kalau parent saya tau saya gay.. hmm..xdapat dibayangkan..dan xmau membayangkan.. biar lah xder siapa tau sampai saya mati - sayang Naj MI ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous

      Berdoa agar Allah kuatkan iman saudara, dan ditutup aib (gay) tu... sayang saya? kerana Allah....:)

      Delete
  2. Najmi saya sayangkan najmi kerana Allah kerana najmi sahabat baik saya yang membawa n mendorong saya kejalan Allah.

    ReplyDelete
  3. Anak perempuan saya lesbian. Saya tak tau mcm mana nak kembalikan dia ke pangkal jalan .. : (

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous

      Sukar saya nak bagi pandangan...susah kalau naluri songsang tu ada, sukar nak berubah dia hanya boleh mengawal diri sahaja...Tapi nasihat saya Puan perbanyakkan lah mohon doa pada Allah SWT sebab saya yakin doa seorang ibu demi kebaikan anak2 sangat mujarab. Dengan doa yang tidak putus2 insyaallah anak Puan boleh mengawal diri dan dg izin Allah dia akan berkeinginan kepada kaum lelaki suatu haari nanti...insyaallah...

      Delete
  4. Ya Allah.....macam tak ada hal sgt bnda2 cmni sekarang ni yeaa...
    Risau ni...tp kena ajar dr awal laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shalimar

      Ibubapa kena lebih perihatin pada tingkah laku anak2 sejak dari kecil lagi..

      Delete
  5. Call saya jika ade lesbian stay gay
    0145396075

    ReplyDelete

LABELS

10 sepuluh (28) 4 peringkat hiv sebelum menjadi aids (1) 5 lima (11) adik MS (4) aids kaitan dengan penyakit kulit (1) aku plhiv redha (1) amenia dan hiv (1) apa itu hiv apa itu aids (1) aplikasi (4) asas tentang hiv/aids (6) baby free hiv (10) bacha bazi (1) bagaimana hiv berjangkit? (3) bagaimana hiv tidak berjangkit? (2) barah otak (1) baru diagnosis hiv (13) basikal (2) bengkak puting tetek (3) berapa lama kuman hiv bertahan diluar badan (1) berbekam (1) berita hiv/aids (112) bisekual (21) buku dan majalah (16) buku informasi hiv/aids (3) buku kehidupan yang positif (10) buku nota hiv/aids (4) buku panduan HIV Levi Strauss (3) cara mengetahui samada saya telah dijangkiti hiv? (1) CD4 (6) CMIA principle test (2) dairy kehidupan (342) delima (pomegranate) (2) derma darah (4) diabetes (3) Efavirenz (3) fakta (10) fidyah (1) filem (17) gonorea (3) HAART (27) habbatus sauda (nigella sativa) (1) harga ubatan (6) hari aids sedunia (12) hepatitis (3) herpes (9) herpes zoster (1) hiv bukan hukuman mati (1) hiv bukan penyebab aids (1) hiv kaitan dengan antidepresan dan penggunaan dadah (1) hiv kaitan dengan hipertensi dan osteoporosis (1) hiv kaitan dengan jantung dan diabetes (2) hiv kaitan dengan kanser dan ginjal (1) hiv kaitan dengan kemerosotan otak dan lemak (1) hiv kaitan dengan makanan dan supplemen (2) hiv kaitan dengan rokok dan alkohol (2) hiv test kit (8) homosekual (7) hukuman jenayah seksual luar tabii (2) icon (11) insurans/pinjaman peribadi plhiv (3) istilah yang perlu dielakkan (1) jangkitan dan simptom hiv (6) jangkitan hiv kali ke dua (2) jangkitan opportunistik (JO) (2) kaitan tidur dan hiv (1) kandida/fungus (1) kanser (12) kanser hidung (3) kanser payu dara lelaki (3) kaposi sarcoma (1) kaunseling telefon nombor (4) kelenjar tiroid (1) kesan sampingan (8) kesihatan (11) ketuat genital (4) keyakinan kemurungan kebimbangan terhadap hiv (20) khatan (7) kondom (3) lebah dan hiv/aids (3) lesbian (9) LGBT (31) lipoatrophy (5) liwat (14) luar negara (57) madu (1) majlis AIDS malaysia (MAC) (1) maklumat hiv/aids (158) mengapa perlu lakukan ujian hiv awal? (2) methadone maintenance therapy (MMT) (1) MFZ (3) minda jasmani rohani (1) mitos hiv (5) mulut dan gigi (1) MylifeMystoryPT (6) NAJMI (56) najmi jumpa doktor (9) nelayan dan hiv (1) nukilan (1) nyamuk (3) onani (2) organ hati/hepatoksisiti (1) p t foundition (2) panduan/petua (47) peenyembuhan penyakit hiv/aids (1) pemakanan (1) penagih dadah (13) penawar HIV/AIDS?? (2) pengenalan hiv/aids (1) penuaan (1) penyakit kelamin (30) pep - post exposure prophylaxis (2) peria katak (1) perkahwinan (70) photo (11) PLHIV (175) pneumonia (1) positif thinking (1) prosedur melangkah jalani ujian hiv (3) puasa (17) rawatan (8) rawatan dan sokongan bantuan (1) rawatan peringkat ke 2 (2) red ribbon (1) remaja bawah umur dan hiv (6) rencana/artikel (58) risalah (12) rogol (9) rumah perlindungan hiv (23) rumah wahidayah (9) RVD (RetroViral Disease) (1) sajak (1) sauna (2) saya positif (9) sejarah hiv/aids (5) seks dan hubungan (28) selebriti (13) sembuh cara islam (2) senaman (2) siapa hendak diberitahu? (3) sifilis (4) skim PAL (2) SLE (Systemic Lupus Erythematosus) (1) SLN30 (1) soaljawab (89) solat (2) songsang (286) spirulina (1) stavudine (1) stigma/diskriminasi (27) stress (3) sub-jenis jenis golongan dan jenis hiv (1) tatoo dan tindik (1) TB tuberculosis (4) TENVIR EM dan STOCRIN (2) top vs bottom (1) travel dan plhiv (9) truvada pil pencegah hiv (1) ubat generik (2) ujian air kencing (2) ujian hiv imun cd4 dan viral load (2) ujian saringan hiv (15) umrah dan haji (4) urusan jenazah (6) video (83) viral load (5) wanita (119) window period 14 days (3) zakat (1) zali dan lisa (4) zoophilia (1)

RECENT POST