Wednesday, 3 October 2012

AWAN YG TERPLU - I'M GAY AND ITS NOT OKAY... BUT ITS AWESOME ;)

Ini adalah catatan kisah dari seorang yang hanya mengenalkan dirinya sebagai Awan Yg TerPlu seorang rakan Facebook saya yang baru, anda baca dan hayati tulisan beliau dengan sedikit pembetulan bahasa dan ejaan. 

Dan entry ini juga adalah jawapan kepada persoalan didalam entry "USIA 6 TAHUN SUDAH PANDAI TERANGSANG"


1st time aku noticed there was something wasn't right down there is when aku tengok movie orang putih dan jatuh hati kat actor dia yang masculine, bayangkan masa itu umur aku baru 5 tahun. Aku pelik sebab setahu aku lelaki akan berkahwin dengan perempuan, ya mesti dengan perempuan.

Bila kat sekolah aku tak berkawan sangat dengan lelaki, aku lebih rapat dengan budak-budak perempuan. Dia orang suka aku, sebab dia orang kata aku baik dan tak jahat macam budak-budak lelaki yang lain. Kadang-kadang ada jugak budak lelaki yang jerit kat aku cakap aku pondan la, memang la aku malu gila rasa nak mati kalau kena kutuk macam tu depan budak-budak perempuan yang lain. Sebab itu buat aku semakin benci hendak berkawan dangan budak-budak lelaki.

Situasi jadi makin kritikal semasa aku masuk sekolah menengah, walaupun aku sudah tak lembut lagi dan tidak ada budak-budak lelaki lain yang panggil aku pondan tetapi aku mula dapat rasa budak-budak lelaki ni sememangnya ada daya tarikan seksual yang tinggi. Aku memang suka dia orang dalam diam. Sengsara sangat kerana ada naluri seperti ini, sebab itu aku terpaksa "act str8" (berlagak normal) even aku tau aku ni seorang gay.


Aku ingat lagi semasa mata pelajaran Pendidikan Islam diajar dalam kelas, cerita pasal kaum nabi Luth dan balasan yang kaum itu terima akibat perbuatan amalan songsang mereka. Semasa dalam kelas membincangkan hal itu, memang kita orang satu kelas akan mengutuk-gutuk umat nabi Luth itu, aku pun sama-sama ketawa tengok gelagat dia orang, tapi dalam hati aku tuhan sahaja yang tau. Paling cemerlang ialah lakonan aku tidak ada siapa "notice" yang aku ni gay ke apa, so aku tidak pernah disisihkan kawan-kawan disekolah.

Tetapi bila malam aku akan rasa tekanan sangat. Sebab kenapa? sebab kalau Allah kutuk umat nabi Luth kenapa Dia jadikan aku gay, aku tidak mintak pun aku jadi gay. Aku tension sangat lah, geram dengan tuhan sebab aku rasa Dia tidak adil, sampai pernah satu malam tu, aku attempt to commit suicide.

Ya, mati pasti akan menghilangkan penderitaan aku, masa tu aku baru form 2. Mula-mula aku tekap muka aku dengan bantal, konon nak kasi mati lemas tetapi tidak lama, aku tak tahan bila tak boleh menafas, tersedut oksigen jugak, so aku tak jadi mati lah malam tu..yayyy.. 

Pastu aku fikir nak kerat urat tangan aku biar kasi keluar darah, aku ambil pisau "Gillette" tapi tiba-tiba dalam hati aku cakap "hai..berani ker? ko kan takut darah?" so aku tak jadi kerat, selamat lagi.......

Pastu aku fikir, tak best la bunuh diri, lagi pun ustazah aku pernah cakap bunuh diri itu ibarat tempah tiket ke neraka, so aku tak nak tempah tiket ke neraka (nampak tak betapa pendidikan agama memainkan peranan di sini? )


Tapi masalah gay aku memang tak settle lagi. Aku asyik la mengomplen, "kenapa tuhan jadikan aku gay?" aku tak nak la jadi gay, aku nak hidup normal.  

Aku cover baik punya depan family, tidak ada siapa yang perasan pun aku ni seorang gay. Dimana-mana pun aku pergi, aku acting baik-baik saja dan orang luar memang menganggap aku ini citizen yang baik, sopan santun dan tidak menggatal pun dengan anak dara mereka (memang la, aku dah tak ada nafsu pun kat dia orang)..

Bila deal dengan lelaki pun aku boleh buat muka selamba, walaupun dalam hati aku bergelora "nak" bagai nak gila, tuhan sahaja yang tau.

Sekali lagi aku dengan beraninya mempersoalkan kenapa Allah jadikan aku gay, walau pun sekadar lintasan pertanyaan didalam hati sahaja, aku benci diri aku, benci sangat naluri gay yang hidup didalam tubuh badan aku..

Nak-nak pulak bila orang disekeliling aku kadang-kadang rujuk aku bila dia orang ada masalah dalam rumah tangga ke, percintaan ke, sebab mereka percaya kat aku untuk memberi pandangan nasihat. Lagi pun Allah kurniakan aku dengan kebolehan mendengar dan mencari solusi (aku sahaja yang tidak tahu nak bersyukur)

Kadang-kadang aku nak aje ludah semula kemuka sendiri, ada ketika diri aku kembali menyindir diri sendiri, "eleh, ko settlekan masalah orang tapi ko tu baik sangat ker?" dan aku jawab dalam hati, "tak baik pun, aku gay" :(

 
Tetapi walaupun masa tu aku asyik questioning, kenapa Allah jadikan aku gay, aku tetap jaga solat 5 waktu. Kalau subuh terlambat mandi wajib aku tetap qada'. Tak tau la..aku masih tetap takut tuhan, sebab aku tau Dia tu ada dan Dia tengok sahaja apa yang aku buat.

Dan aku tidak pernah tinggalkan solat terawikh semenjak aku berumur 15 tahun lagi, ketika dalam bulan puasa aku tidak akan masturbate tetapi dibulan lain habis lenjan kain pelikat aku dengan air mani, tak mengapa, lepas mandi wajib aku sudah boleh solat. Haaa.....itu sahaja cara aku nak menghilangkan gelora syahwat aku ni daripada aku berzina ya tak? (masturbate (ONANI klik di sini) tetap haram hukumnya, so kalau boleh jangan amalkan)

Bila aku kerja, ditempat kerja aku ada komputer yang ada internet (nak beli sendiri lambat arr masa tu) so aku suka buka email-email atau baca apa-apa hal berkaitan soal agama dan banyak lah baca cerita pasal komen ustaz, komen tentang gay pun ada. Aku cakap dalam hati " yg ko nak kondem gay ni pehal? karang kasi nafsu songsang tu kat ko baru tau" panas pulak hati.

Kemudian aku terbaca pasal Islam, tentang saudara-saudara muslim di Iraq dan Palestine. Perjuangan mereka dibawa sampai mati.....eh maaf, mereka bukan mati tetapi syahid. Then aku baca lagi keistimewaan pasal syahid. MAK AIH!!!! best giler kalau dapat syahid ni, yang paling best kalau korang baca tentang bagaimana Allah memuliakan jenazah mereka semua ini, sangat istimewa sehingga kita yang hidup ini pun boleh saksikan jenazah mereka yang berbau wangi, wajah mereka yang berseri serta bercahaya seperti tersenyum (kalau rajin google je cerita-cerita tentang mereka yang dapat syahid ni..) 

photo dari hasnulhadiahmad.com

Then dalam hati aku mula la ada rasa jeles... alah, untung la korang tinggal di negara yang huru hara, berperang dengan musuh Islam sudah tentu ada peluang berjihad. Kita di Malaysia ni mana ada perang-perang macam tu......Tengok?!!......Allah tidak adil lagi dengan aku.. :(

ALLAH TAK ADIL? are u sure? dush......

Masa itu la otak aku tiba-tiba rewind and flashback dan dengar ceramah-ceramah agama yang pernah aku dengar dulu termasuklah apa yang ustaz dan ustazah aku penah cakap...

"Jihad bukan sekadar melawan mereka yang memusuhi Islam, tapi jihad terbesar adalah menentang nafsu sendiri dalam diri.." 

TUUUU DIAA....... masa itulah aku dapat jawapan sebenarnya, kenapa Dia jadikan aku gay. Dia nak kurniakan aku syahid. YA! itu yang aku nak, aku nak  mati syahid. AKU BOLEH DAPAT SYAHID TETAPI DENGAN SYARAT AKU TERPAKSA MELAWAN NAFSU SONGSANG AKU INI, LAWAN SAMPAI MATI. 

Ya Allah, baru aku sedar betapa kasihnya Dia kepada aku. Dia bukan kosong-kosong hendak kasi aku dugaan maha berat seperti ini tetapi Dia nak kasi ganjaran yang sangattt besar kepada aku, dengan syarat aku kena berjihad ke jalanNya, dan aku juga fikir, di akhirat nanti aku juga perlukan syafaat dari junjungan kita Nabi Muhammad SAW yang kita cintai, bukan datang sebagai umat nabi Luth.

Ini sahaja yang dapat aku kongsikan.

Alhamdulillah, dalam umur aku sudah mencapai 30an, aku tidak pernah terlanjur or whatever.. bukan cakap aku baik pun, memang la aku jahatkan, aku kan gay. Tetapi aku lawan akan lawan sampai mati. Kalau aku boleh, korang pun pasti boleh, aku doakan korang mendapat taufik dan hidayah.

Amin..

Awan Yg TerPlu




 




Saya pasti Awan Yg TerPlu seorang yang tegar kerana dia ada beritahu saya, 

"kalau saya bisekual saya boleh je kahwin dan switch off nafsu pada lelaki..masalahnya, saya sekelumit nafsu pun xder pada perempuan".


Dan saya katakan disini sekali lagi naluri songsang tidak boleh diubati untuk berubah menjadi 100% normal atau 100% suka pada wanita. Ustaz yang mengakui ada pesakit mereka (gay) yang berjaya diubati itu adalah bohong (tak betul pada pandangan saya). 


Pandangan saya dalam ruang komen di dalam entry "Usia 6 tahun sudah pandai terangsang"

Ya, saya percaya ramai yang ingat bahawa perasaan tu sengaja dibuat-buat dan boleh diubati, tetapi saya tetap kata naluri tu tak boleh diubati, kalau naluri tu dah ada ianya tetap akan ada sehingga mati......lebih teruk dari ketagihan dadah....

Jika kita dengar seseorang itu dari gay atau seorang biseksual..... sudah berubah...dia kahwin dan punya anak... hidupnya bahagia.....dan cinta kan isteri... bagi saya itu bohong.

Mereka yang berubah itu adalah kerana mereka kuat melawan nafsu dari terus terjebak, naluri itu tetap ada tetapi mereka kuat melawan nafsu songsong dan kemungkinan mereka semakin bijak dan sedar dan tahu serta takut hukum Allah, mereka faham yang naluri itu haram disisi Islam, so mereka memaksa diri cuba tak melayan nafsu jahat. Mereka ini lah yang dikatakan sudah berjaya diubati....Takkan mereka nak mengaku masih ada naluri tersebut kan.

Untuk berubah kita juga kena minta doa pertolongan dari Allah, insyaallah Allah akan membantu...melawan nafsu songsang tu adalah jihad, saya rasa ada dikalangan kita yang berjaya melawan, dan tidak lagi melibatkan diri dlm aktiviti songsang TETAPI naluri itu tetap ada.

Wallahuallam...ini pendirian peribadi saya sahaja.. terpulang pada mereka diluar sana hendak terima atau tidak.... :)



Anda juga boleh membaca lagi kisah betapa kuatnya seorang gay yang cuba melawan kehendak naluri songsang dari sahabat saya RON didalam entry bertajuk "SAYA ADA "GAY GENE" TETAPI SAYA TETAP LAWAN" 

78 comments:

  1. Demi Allah swt saya menangis baca N3 ni, MashaAllah, now sy sedar betapa istimewanya gol gay ni disisi Allah swt jika mereka mengetahui...

    "Jihad bukan sekadar melawan mereka yang memusuhi Islam, tapi jihad terbesar adalah menentang nafsu sendiri dalam diri.."

    TUUUU DIAA....... masa itulah aku dapat jawapan sebenarnya, kenapa Dia jadikan aku gay. Dia nak kurniakan aku syahid. YA! itu yang aku nak, aku nak mati syahid. AKU BOLEH DAPAT SYAHID TETAPI DENGAN SYARAT AKU TERPAKSA MELAWAN NAFSU SONGSANG AKU INI, LAWAN SAMPAI MATI. Barakallah pada adik awan yg Terplu..... My prayers for u to syahid lillahitaala dik..aamiin ya Rabb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih :)
      Awan Yg TerPLU

      Delete
    2. susumanis,

      Awan Yg TerPlu...seorang NON PLHIV dan beliau masih kuat melawan, alhamdulillah dia masih belum terjebak, semoga doa susumanis akan dimakbul Allah... semoga dia selamat didunia dan diakhirat dan mendapat syahid....:)

      Saya pun nak jugak ....:)

      Delete
  2. Untuk makluman, hadis yang mengatakan bahawa jihad terbesar adalah jihat melawan hawa nafsu adalah hadis palsu dan tidak boleh bersandar dengannya.

    ReplyDelete
  3. Anonymous,

    Wallahuallam

    thanks... nanti saya skodeng2 cari kebenaran... kalau ada bukti sahih atau apa sahaja berkenaan apa yang awak sebutkan itu tolong share dg saya melalui email...insyaallah jika benar saya akan perbetulkan mana yang termampu.... :)

    ReplyDelete
  4. Para ulama’ yang mengkaji kebenaran serta keaslian hadith ini merumuskan bahawa hadith ini sebenarnya tidak dapat dipastikan kebenarannya. Imam al-Iraqi mengatakan isnad (susur galur perawi yang meriwayatkan hadith) hadith ini dha’if atau lemah. Maksudnya, dari segi keasliannya dan kebenarannya, hadith ini tidak cukup kuat untuk dijadikan hujah. Ibn Hajar pula mengatakan hadith ini diriwayatkan oleh Ibrahim bin Ablah, salah seorang yang tidak boleh dipercayai periwayatannya. (Muhammad Khayr Haikal,1996, jil. 1: 46).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous,

      Alhamdulillah, maksud anonymous hadis yang dimaksudkan ialah hadis yang terdapat didalam photo pemuda mati syahid diatas kan? Insyaallah saya akan bertanya pada mereka yang arif...... terima kasih... :)

      Delete
    2. Tidak Najmi..saya maksudkan hadis ""Jihad bukan sekadar melawan mereka yang memusuhi Islam, tapi jihad terbesar adalah menentang nafsu sendiri dalam diri.." Terdapat guru-guru agama menyatakan ini adalah hadis yang sahih dan berhujah dengannya.

      Delete
    3. Najmi, yang kat dalam photo mati syahid tuh adalah ayat al-quran yang tidak ada keraguan dengannya.

      Delete
    4. Anonymous,

      Ohhhh... okey faham
      baru saya perasan ada tulis firman Allah kat photo diatas...

      terima kasih Anonymous... maklumat anda sangat saya hargai, hadis palsu memang banyak kalau orang macam saya ni sudah tentu tak akan perasan, sekurang2nya maklumat anda boleh buat hati saya tergerak mencari dan bertanya pada orang lain yang arif, atau mengoogle mencari....

      Terima kasih banyak-banyak..... :)

      Saya harap "Awan Yg TerPLU" tak akan jadikan alasan untuk berputus asa dan jadikan sebab (jika benar hadis itu palsu) untuk patah semangat terdorong terlibat kepada aktiviti yang selama ini tidak pernah dilakukannya.

      Sedikit sebanyak maklumat ini buat diri saya rasa sikit terkilan, sesuatu yang jadi pendorong untuk kita kuat berubah dan mengejar sesuatu yang boleh menjamin kehidupan akhirat kita - punah.

      Walaubagaimana pun jika benar kita (sebagai umat Islam) kena mengakui bahawa itu adalah benar (hadis palsu). Insyaalah saya akan bertanya lagi pada mereka yang arif....

      Terimakasih Anonymous.... :)

      Delete
    5. Saya bukan apa Najmi, saya rasa risau dengan sesetengah ustaz dan ustazah yang sering menggunakan hadis ini (ada pendapat yang mengatakan bahawa hadis ini adalah rekaan gologan orientalis selepas orang-orang kristian ditewaskan dalam perang salib. Mereka mengkaji mengapa mereka kalah. Jawapan yang mereka temui adalah, orang Islam pergi berperang untuk syahid sedangkan mereka berperang untuk hidup). Untuk memesongkan semangat Jihad yang ada dalam diri orang Islam mereka mencipta hadis tersebut.

      Delete
    6. "Jihad bukan sekadar melawan mereka yang memusuhi Islam, tapi jihad terbesar adalah menentang nafsu sendiri dalam diri.."


      Maksudnya... mereka hendak supaya umat islam jangan percaya bahawa jihad yang utama ialah jihad berperang menegak kan agama Islam... mereka cipta supaya orang Islam percaya jihad yang lebih besar dari jihad berperang tu adalah jihad melawan nafsu...

      hmmmm betul tak cara pemahaman saya tu...

      Delete
    7. Apapun bagi saya kan Najmi, naluri menyukai sesama jenis yang ada diri seseorang individu itu adalah salah satu bentuk ujian daripada Allah kerana Allah ingin mengangkat martabat individu tersebut di tempat yang tinggi jika ia berjaya dalam ujian ini dan sudah tentu ganjarannya adalah syurga. Bukan mudah untuk mendapat syurga Allah, kena ada pengorbanan yang besar. Keadaan yang sama bagi mereka yang Allah uji dengan penyakit serpeti HIV dan sebagainya. Kalau kita perhatikan ada orang yang hidup bergelumang dengan maksiat dan dosa sepanjang hidup, tetapi orang itu sihat walafiat malah langsung tidak ada tanda2 nak berubah. Kemudian Allah cabut nyawa tanpa beliau sempat bertaubat. Bayangkan, bagaimana dia nak jawab depan Allah? Sebenarnya kan, mereka yang Allah uji dengan sakit dan sebagainya adalah mereka yang Allah kasih. Allah nak angkat martabat dan bagi ganjaran syurga. Allah lebih mengetahui tentang diri kita. Allah kata, orang ni adalah orang baik (misalnya beliau seorang yang begitu mengambil berat tentang ibubapanya dan orang-orang yang susah) tetapi dalam masa yang sama dia secara berterusan melakukan dosa besar seperti mengadakan seks sesama jenis. Bagaimana nak hentikan dia, aku bagi dia penyakit seperti HIV agar dia kembali kepadaku. Berbahagialah mereka yang kembali kepada Allah selepas mereka diuji dengan sesuatu dan redha dengannya. Tidak dapat kita gambarkan bagaimana jika Allah cabut nyawa ketika kita belum sempat bertaubat. Hidup di dunia ni berapa tahun lah sangat kan. Rasullulah wafat ketika banginda berumur 63 tahun. Putri baginda Fatimah Al-Zahra lagilah muda iaitu dalam umur 30 tahun. Sedangkan kehidupan di akhirat adalah selama-lamanya. Kita perlu bertanya, kenapa kita perlu sangat mengejar dunia yang sementara ini sehinggakan kita melupakan kehidupan akhirat yang kekal abadi?

      Delete
    8. Anonymous,

      Betul tu... saya faham dan berulang baca apa yang awak tuliskan diatas ni, beruntung mereka yang di "poke" Allah lebih awal kan... sudah tentu Allah sayangkan orang yang Dia "poke" (diberi ujian) tu.

      Tetapi ramai juga yang sudah di "poke" Allah berulang kali tapi gagal memahami kenapa mereka di "poke".

      Mudah2an saya dan semua diluar sana juga awak Anonymous diberi rahmat perlindungan Allah dunia dan akhirat... :)

      Delete
    9. Pemahaman Najmi tepat sekali :)....

      Delete
    10. -Awan Yg TerPLU

      http://muis.ismaweb.net/2010/03/status-hadis-jihad-melawan-hawa-nafsu/

      Jika masa kecil dahulu saya menafikan kesongsangan seksualiti saya demi menjaga hati keluarga, tapi sekarang saya lakukan demi diri saya sendiri..sebab sebagai seorang muslim saya sedar saya perlukan syafaat Rasullullah SAW utk menaungi saya.. tidak kira perjuangan saya ini di kira syahid kecil, syahid besar, atau mungkin tiada nilai syahid di situ. Sebab saya percaya Allah tidak akan sekali2 menduga hambanya dengan sesuatu yang tidak mampu di pikul oleh hambanya..dan setiap orang diduga sesuai mengikut kemampuan mereka, tidak kita mereka normal atau golongan seperti saya.Terima kasih kepada mereka yg mendoakan saya..saya amat menghargainya.saya positif menghadapi masa depan, dan saya sentiasa bersangka baik dgn setiap apa yg Dia berikan, dan hidup perlu diteruskan ;) -Awan Yg TerPLU

      Delete
    11. Awan Yg TerPLU,

      Alhamdulillah... ya yang penting awak positif dan bersangka baik dg apa yang Dia berikan....ingat awak hanya melawan nafsu dalam keadaan tubuh badan awak masih sihat. Saya melawan nafsu dlm keadaan tubuh ada HIV... maknanya dugaan yang Allah beri pada awak lebih ringan dr saya... wallahuallam.... :)

      Delete
    12. Setahu saya.. hadith lemah blh diterima pakai dari segi kelebihannya. Walaupun ianya merupakan hadith lemah, jika diguna pakai untuk kebaiakn bagi melarang melakukan perkara yang mungkar atau mengingkari perintah Allah tidak perlu dibangkitkan hadith itu lemah dan sebaliknya. Semoga Allah bagi kebaikan kepada kita. :)

      Delete
    13. Ismi Ulam Raja

      Itu saya setuju, kalau betul sekali pun hadith itu lemah tetapi kalau ianya boleh mendorong diri kita mengelak mengawal diri dari melakukan perbuatan yang dilarang Allah, pada saya itu dah baik.

      Samalah dengan sesetengah pendapat tentang amalan membaca surah Yassin yang diadakan dikebanyakan masjid pada setiap malam Jumaat kan.....

      Wallahuallam

      Delete
  5. Semoga, dia terus bertahan dalam berjaya dalam melawan arus nafsunya, walaupun saya sedih tapi ada rasa bangga pada golongan ini yang berusaha berubah. Thanks Najmi & Awan Yg TerPLU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kak :)
      Awan Yg TerPLU

      Delete
    2. Awan Yg TerPLU, I m really proud of both of u...Allah juga akan sentiasa menjaga anda berdua, dipermudahkan segalanya dan dilindungi sentiasa. Ameen. Jaga diri baik2

      Delete
  6. X kira syahid atau tidak, kalau lilahitaala akak yakin Allah swt akan balas dengan begitu istimewa sekali..insyaAllah najmi n awan yg TERPLU, i support u both with my doas...aamiin ya Rabb... semoga kita berjiran di Jannatul Firadaus, insyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. susumanis,

      Insyaallah... alhamdulillah dan terima kasih banyak-banyak... :)

      Delete
  7. andai kita meninggalkan sesuatu kerana Allah, percaya dan yakinlah, Allah tidak akan meninggalkan kita.

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum..
    Syahid itu hanya diberi pd insan yg layak saja dari pilihan Allah..kerana Allah Maha Mengetahui.
    Orang yang cinta ALLAH hatinya akan mencintsi semua makhlukNYA dibumi..orang yg mencintai
    semua makhluk yang dibumi...akan dicintai pula oleh makhluk yang dilangit....Amin..

    moga Perjuangan Najmi..awan yang terPLU.. serta insan2 lain yg sama juga berjuang utk sama berkongsi
    syurga Allah diberi bantuan dan jalan...Amin..Amin ya Rabbi

    syukran jazillan.

    ReplyDelete
  9. ye... yg paling susah di lawan adalah nafsu... semoga kita di bekalkan dgn iman yg kuat utk melawan nafsu yg jahat...

    ReplyDelete
  10. saya sangat setuju.... agak sukar untuk ubati rasa songsang itu.... yang dapat laluinya mereka telah benar2 melawan.... dan mereka sebenarnya sentiasa perlu orang sekeliling yang memahami untuk support... dari rase keseorang mnjalani hidup...

    ReplyDelete
    Replies
    1. riedz_iedz,

      Yup.... sukar nak ubati... saya rasa perasaan itu tidak boleh diubati... kita kena perlu bijak mengawal naluri nafsu ini... susah kan...so kita minta tolong dari Allah supaya Dia membantu kita mengawal....:) Thanks

      Delete
  11. setuju.... sukar untuk buang perasaan songsang.... perlu sentiasa support dari mereka yang memahami... supaya tidak rase keseorangan....

    ReplyDelete
  12. aku dan awan terpilu situasi kita sama....

    aku juga bertanya mengapa aku dijadikan gay?

    hingga saat ini aku sedaya upaya melawan rasa songsang ini.

    hingga umur ku 30++ ini aku bertahan.

    ada kalanya aku berdoa supaya hayat aku pendek.

    tapi amal memang x cukup.

    ada kala aku sudah x mampu melawan rasa hati. aku ada rasa suka pada wanita namun rasa songsang melebihi segala-galanya.

    anak?aku memang nak anak. aku sedih setiap kali tengok anak kawan-kawan. aku jika berkahwin hanya menganiayi seorang wanita.

    kerap kali orang bertanya..bila nak nikah? senyum pahit diukir saat itu. aku menjaga batas pergaulan dalam bersahabat.

    rupa yang elok tidak menjamin hati yang lurus-armin haikal

    ReplyDelete
    Replies
    1. armin haikal,

      Saya harap armin kuat melawan nafsu tersebut, contohi Awan TerPLU, ramai yang senasib seperti armin haikal, perlu diingat kalau kita rasa hidup kita teruk kerana naluri songsang ini, maka ada insan lain yang lebih teruk dari yang kita alami.

      Apa yang armin sebutkan ini pernah juga saya fikirkan dulu, yang penting kita kena sabar dan redha serta kuat minta perlinbdungan dan bantuan dari Nya... insyaallah berjaya kita di dunia dan diakhirat kelak....

      Delete
    2. ya saya setiap hari cuba menjaga perasaan saya. sampai mati pun saya tidak bagi tahu pada sesiapa. biar rasa ini hanya saya yang tahu.sabar setiap kali diduga. saya memang tidak setuju orang kata perasaan ini dibuat-buat. saya memang rasa benda ini ada waktu umur antara 7 thn. cuma saya terdedah dengan laman g waktu belajar di U. tapi hanya saya seorang ja tahu. erm rasa pernah kantoi dengan kawan-kawan. saya dapat rasa disisihkan. waktu itu saya tidak tahu internet ada history dan temp. tapi saya buat bodoh saja ha,ha. sebab saya berminat hendak tgok saja. erm mereka pun tidak pernah bertanya cuma menjauhkan diri daripada saya..lama-lama keadaan seperti biasa..yang tidak pernah melampaui batas. Ya Allah ,ku mohon keampunan jadikan selurus manusia. Aku redha dengan ujian mu ni. sudah bertahun-tahun ini.

      rupa yang elok tidak menjamin hati yang lurus-armin haikal

      Delete
    3. Armin haikal

      semoga saudara kuat ya... saya tetap doakan awak dirahmati Allah...saya dapat rasa yang awak seorang insan yang kuat dan masih tidak menjadikan aktiviti songsang sebagai "keperluan" dalam hidup sebagaimana ramai insan diluar sana... :)

      Delete
    4. Armin Haikal- dulu aku ingat aku seorang yg lawan dalam diam..tapi sebenarnya ramai..ramai yg sama spt kita.. aku kadang2 tertanya ,sampai bila mesti macam ni..then suara hati jawab."sabarlah..kau dah separuh jalan..sayang kalau tak habiskan perjuangan kau.." sebab kita pun tak pasti, kita hidup lagi berapa lama..5 tahun? 10-20 tahun lagi? 40 tahun? atau mungkin esok? ..
      Bertahanlah duhai diri....

      Delete
    5. kalau kita rasa kita berjuang dan xkeseorangan, kita akan lebih bersemangat..saya selalu ingat wajah2 yg saya sayang..mak..ayah..adik-beradik..anak2 saudara..mereka yg buat saya x berani jebakkan diri dalam dunia songsang tu..walaupun nafsu bagai ombak..tetap datang menghempas pantai...

      Delete
    6. Anonymous....

      Kita melawan dalam diam ramai juga yang seperti Armin Haikal,

      Anonymous saya harap awak semakin bersemangat apabila tahu ramai yang cuba melawan godaan syaitan melawan naluri songsang ini, antaranya Awan terPLU, Ron Dan Armin Haikal... serta awak Anonymous....dan ramai lagi diluar sana... semoga diri kita diberkati dan dirahmati Allah selalu......

      Saya harap awak Anonymous... akan kuat melawan sepanjang hidup ini ya.... :)

      Delete
  13. Replies
    1. Arjuna Silvera

      Ya.... lawan tetap lawan ya.....:)

      Delete
  14. sangat sangat terseksa diri ini....
    melawan nafsu untuk tidak terjebak memang boleh dilakukan,,
    tetapi perasaan di dalam ati ini hanya allah yang tahu,,

    coz setiap manusia meamng sangat perlu dikasihi dan menyanyangi,,,
    cuba bayangkan golongan ini yang perlu mendapatkan kasih sayang dr golongan lelaki?
    sungguh berat ujian ini....

    ReplyDelete
  15. Anonymous

    Saya juga alami pekara yang sama...benar sukar sungguh hendak melawan nafsu ini, tetapi walau sukar bagaimana sekali pun kita terpaksa memaksa diri melawan.

    Berkasih sayang sahaja lah dengan Allah.......kerana ianya kekal, berkasih sayang sesama manusia pastinya tidak kekal.....kan...

    Ayuhhh kita menyanyangi Allah pastinya Allah akan menyanyangi diri kita.

    ReplyDelete
  16. Anyone

    kalau kite golongan "GAY" ni terpakse berjihad melawan nafsu terhadap lelaki dan ianya ditentang disisi islam sendiri bagaimane dengan mereka yang di katekan "STRAIGHT" ape yang dorang perlu jihadkan??adakah mereka perlu melawan nafsu terhadap perempuan pula??bukankah lelaki dan perempuan memang dijadikan untuk bersame?then?kenape tuhan jadikan mereka supaye menempuh cabaran yang susah sekali tetapi mereka yang normal tidak perlu tempuh semua ini?adakah tuhan seorang yang adil?(sorry if i questioning about the god creation i know it wrong but just curios)

    ReplyDelete
  17. Anyone

    Awak kena baca betul2 apa yang diluahkan oleh Awan TerPLU diatas, Kita (gay) dijadikan Allah adalah kerana kita antara insan terpilih. Jika kita dapat melawan nafsu dari terjebak melakukan seks sejenis maka insyaallah tempat kita di syurga.

    Semua makluk di atas muka bumi ini malah semua yang dicipta Allah ada dugaan masing2, semua yang diduga Allah itu sudah tentu ada sebab nya. Allah tak akan cipta sesuatu tanpa sebab. Naluri gay ini di wujud Allah juga ada sebab, jangan disebabkan kita gay kita nak melawan perintah Allah.

    Bagi kita yang songsang dah dapat tahu yang kiranya kita dapat melaawan nafsu songsang dan tidak terikut2 godaan syaitan macaam saya kata tadi...syurga tempat kita.

    Mereka yang normal juga diduga Allah, dengan dugaan yang berbeza. Golongan normal juga perlu melawan gelora nafsu daripada terjebak melakukan seks diluar nikah. Allah jadikan wanita itu sexy dimata lelaki normal, maka lelaaki normal terpaksa melawan nafsu dr melakukan seks diluar nikah. Ada ramai lelaki normal yang terlajak melakukan seks bebas. Jadi mereka juga perlu membendung naluri nafsu drp terjebak. Sama seperti songsang terpaksa melawan segala godaan syaitan itu dari terjebak.

    Allah itu maha adil, jika kita berfikir positif pasti kita akan nampak kenapa Allah jadikan ini kita songsang. Allah hendak menduga insan seperti kita. Allah juga menduga makhluk dengan kekayaan malah Allah juga menduga dengan kemiskinan. Semua ini kerana Allah hendak menduga ketaatan makluk ciptaannya samaada kita mahu atau tidak mengikut segala perintahNya.

    Cuba faham tulisan Awan TerPLU diatas. Wallahuallam

    ReplyDelete
  18. Saya rasa sebak baca nukilan Awan TerPLU...apa yang dialami beliau hampir 100% seperti yang saya lalui... hidup sebagai Gay cukup menyeksakan. Alhamdulillah, saya masih takut dengan Allah dan tidak pernah terjebak. Cuma kadang2 saya rasa cukup tertekan bila memikirkan masa depan saya nanti, adakah saya akan mati keseorangan tanpa ada sapa2 disisi saya...? sedangkan orang lain ada isteri, anak2.... Saya selalu berdoa pd Allah agar beri saya walau sekelumit pun rasa nafsu pada perempuan, sbb saya pun ingin kawin macam kawan2 yang lain. Saya mmg langsung takde nafsu pada perempuan. Saya juga terpaksa tinggal berseorangan daripada ada housemate, sbb takut nanti terpikat dgn housemate sendiri.. Saya berdoa semoga saya dapat terus melawan nafsu ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama situasi macam saya..cuma bezanya saya perempuan..saya cuba elakkan hidup ber roomate kerana nak elakkan diri ada apa-apa perasaan pada roomate..malah saya rasa tidak selesa kalau ada orang satu bilil dengan saya..saya tipu kawan-kawan yang tanya kenapa x nak roomate..kononnya senang nak study,x gaduh,x da krisis,x da sakitkan ati sapa2..padahal sapa tahu sebab utamanya kerana saya tak mampu terlalu dekat dengan seseorang.
      dulu pernah duduk dengan roomate,rasa nak menanggis kerana ada perasaan pada roomate..roomate pulak baik orangya,bertudung labuh,dan jugak cantik..kadang2 waktu malam,pernah mengintai dia tidur,dan terus mengucap panjang bila datang perasaan2 jahat..sejak tu,saya amik keputusan nak duduk seorang ja dalam bilik.

      saya masih berkawan dengan perempuan,tapi x ramai kawan..orang kata saya sombong,pdahal Allah ja tahu sebabya kenapa..bila kawan2 nk peluk cium kerana ukhwah,saya akn cuba elak dengan alasan tidak mandi la..padahal rasa tidak selesa dengan semua tu..saya masih berjuang mengawal nafsu seperti anda2 jugak..rupanya masih ramai seperti saya..kita hanya mapu bersembunyi dan berdoa..saya pernah tpikir mungkin tidak akn berkahwin kerana tidak dapat mencintai seorang lelaki sepenuhnya..dan saya sangat setuju,perasaan songsang ini tidak dapat dibuang,ia hanya mampu dikawal atau dikurangkan
      yang mengatakan mampu dibuang itu semuanya tipu,kerana mereka x mengalaminya sendiri.
      pernah rasa cemburu dengan kawan yang selalu bicang psal perkahwinan..dan saya pulak,x ada rasa itu..cemburu kerana kahwin ini umpama lubuk syurga..dapat banyak pahala bila berkawin..setiap ibadat dilipat ganda..masalahnya saya tidak dapat suka pda lelaki sepenuhnya..saya ada perasaan pda lelaki tetapi tidak sekuat mana..malah pernah terpikir,ingin kahwin dengan lelaki gay atau lembut,dan hidup serta beribadat bsama-sama,untuk dapat ganjaran pahala tanpa perlu melakukan hubungan suami isteri..masalahnya,ada ke lelaki macam tu..kalau ada pun,ada ke lelaki gay yang mahu hidup bersama-sama dengan perempuan less sekalipun tiada apa2 perasaan dan nafsu..kadang2 terpikir,hebatnya Allah..Allah cipta manusia ni perlbagai-bagai..ada yang suka lelaki,ada yang suka perempuan,ada yang suka kedua-duanya..ada perempuan kasar yang suka lelaki lembut,ada lelaki lembut yang ska lelaki kasar..kalau x da yg mcm tu,x kawin la lelaki lembut or perempuan kasar..ada yang semulajadi,ada yang tiba2 terjadi.semua itu ujian dan bukti yang Allah ja maha berkuasa.

      Delete
    2. sama situasi macam saya..cuma bezanya saya perempuan..saya cuba elakkan hidup ber roomate kerana nak elakkan diri ada apa-apa perasaan pada roomate..malah saya rasa tidak selesa kalau ada orang satu bilil dengan saya..saya tipu kawan-kawan yang tanya kenapa x nak roomate..kononnya senang nak study,x gaduh,x da krisis,x da sakitkan ati sapa2..padahal sapa tahu sebab utamanya kerana saya tak mampu terlalu dekat dengan seseorang.
      dulu pernah duduk dengan roomate,rasa nak menanggis kerana ada perasaan pada roomate..roomate pulak baik orangya,bertudung labuh,dan jugak cantik..kadang2 waktu malam,pernah mengintai dia tidur,dan terus mengucap panjang bila datang perasaan2 jahat..sejak tu,saya amik keputusan nak duduk seorang ja dalam bilik.

      saya masih berkawan dengan perempuan,tapi x ramai kawan..orang kata saya sombong,pdahal Allah ja tahu sebabya kenapa..bila kawan2 nk peluk cium kerana ukhwah,saya akn cuba elak dengan alasan tidak mandi la..padahal rasa tidak selesa dengan semua tu..saya masih berjuang mengawal nafsu seperti anda2 jugak..rupanya masih ramai seperti saya..kita hanya mapu bersembunyi dan berdoa..saya pernah tpikir mungkin tidak akn berkahwin kerana tidak dapat mencintai seorang lelaki sepenuhnya..dan saya sangat setuju,perasaan songsang ini tidak dapat dibuang,ia hanya mampu dikawal atau dikurangkan
      yang mengatakan mampu dibuang itu semuanya tipu,kerana mereka x mengalaminya sendiri.
      pernah rasa cemburu dengan kawan yang selalu bicang psal perkahwinan..dan saya pulak,x ada rasa itu..cemburu kerana kahwin ini umpama lubuk syurga..dapat banyak pahala bila berkawin..setiap ibadat dilipat ganda..masalahnya saya tidak dapat suka pda lelaki sepenuhnya..saya ada perasaan pda lelaki tetapi tidak sekuat mana..malah pernah terpikir,ingin kahwin dengan lelaki gay atau lembut,dan hidup serta beribadat bsama-sama,untuk dapat ganjaran pahala tanpa perlu melakukan hubungan suami isteri..masalahnya,ada ke lelaki macam tu..kalau ada pun,ada ke lelaki gay yang mahu hidup bersama-sama dengan perempuan less sekalipun tiada apa2 perasaan dan nafsu..kadang2 terpikir,hebatnya Allah..Allah cipta manusia ni perlbagai-bagai..ada yang suka lelaki,ada yang suka perempuan,ada yang suka kedua-duanya..ada perempuan kasar yang suka lelaki lembut,ada lelaki lembut yang ska lelaki kasar..kalau x da yg mcm tu,x kawin la lelaki lembut or perempuan kasar..ada yang semulajadi,ada yang tiba2 terjadi.semua itu ujian dan bukti yang Allah ja maha berkuasa.

      Delete
    3. Anonymous

      Apa yang boleh saya katakan disini, kita hanya mampu terus berdoa kepada Allah agar kita semua dilindungiNya. Gay dan Lesbian dugaannya sama, kalau kita lemah pasti kita akan hanyut, ini bermakna kita semua perlu kuat melawan godaan nafsu itu, alhamdulillah saudari mempunyai cara sendiri untuk mengelakkan diri dari terus bergelumang terjerumus dalam masaalah ini, Allah mengetahui isi hati saudari, insyaallah Dia akan membantu saudari mengatasi masaalah ini. Terus berdoa minta pertolongan dari Dia...

      Delete
  19. Anonymous

    Saya pasti ramai gay yang mengalami nasib seperti Awan TerPLU dan awak, berusaha melawan nafsu dan tak pernah lagi terlibat dlm aktiviti songsang tersebut...Kuatkan semangat, berdoa selalu kepada Allah insyaallah Allah akan mempermudahkan hidup awak dan Awan TerPLU...Saya doakan...

    ReplyDelete
  20. salam. saya mempunyai masalah yang sama. sekarang ni memang sy ramai bf. setakat nie dh 3 org. tapi, kadang2 terfikir jugak. sampai bila nk main je, puaskan nafsu . pada mulanya memang best tapi bila fikir balik, ya Allah berdosa sangat. dh 3 tahun saya dengan benda ni. saya break dengan gf sy pn sbb sy terus terang sy katakan pada dia yang saya nie gay. saya bagitau macam tu sebab sy xnk sakitkan hati dia, aniaya dia. kadang2 jelez jugak tengok member2 kapel, tapi saya bukan mcm diaorg, normal guy. hakikatnya, saya GAY. saya banyak berkongsi benda ni dengan kawan2 sy yg memang memahami saya. apa yang diaorg cakap, 'sabar, insyaAllah kau dapat berubah. kembali pada agama. jangan tunggu Allah bagi hidayah, kau tu kena ubah diri kau and bla.bla. bla. tapi, jauh disudut hati, memang saya nak berubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sashareza

      Niat tu penting, insyaallah kena berdoa pada Allah juga, kena sungguh2 berubah...kalau tak dpt berubah, dpt mengawal pun dah baik kan...insyaallah saya doakan yang terbaik buat awak ya...:)

      Delete
  21. sangat sedih baca entri nie...tersaa betul dan sangat berkait dengan Zed.....

    Zed letih..penat/.....rasa tak bersemangat untuk menempuhi dugaan ini....
    zed letih shbt semua...sgt letih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zed

      Kita ada Allah, tempat kita memohon pertolongan berdoa lah banyak2 kepadaNya minta diri kita dilindunginya, minta hati kita tenang menempuh dugaan hidup ini. "Sesuatu yang kita sangka baik sebenarnya tidak baik buat diri kita, sesuatu yang kita sangka tak baik sebenarnya itu yang terbaik buat kita" Allah mengetahui segala-galanya. Jangan fikir bukan2 cuba fikir positif selalu ya Zed...

      Delete
  22. ramai juga yang senasib dengan aku . aku ingatkan aku saja yang gay... dah letih memikirkan diri yang songsang nih dah 30 an dah usiaku ... ramai rakn rakan yang sebaya dah pun mempunyai 2-3 orang anak kadang kadang aku stress menjawab soalan bila nak kawin dan dipadukkan dengan gegirl .rasa nak menjerit je yang aku GAY GAY ....tu cuma dalam hati .... mulut jawap lain belum sampai jodoh . Boleh meroyan mak sedara aku kalu aku jawap aku GAY He he gila nak jawap mcm tuh kalo kita duduk kat UK atau US bole la. Lagi pun aku tak nak menyiksa jiwa seorang wanita dengan mengahwini mereka .Cuba bayang kan apa perasaan mereka kalo tahu laki die Gay ... baik aku single . Ya Allah hanya kau saja yang tahu perasaan aku kalo gegirl yang cun lalu depan aku lang sung tak der rasa apapa apakah lg yang tak cun (jgn marah :) cuba deal ngan jantan hensem depan baik nyer cover dalam hati hanya tuhan yang tahu.

    Aku bersyukur kerana masih belum melakukan maksiat lagi . Bercinta tuh dah 2 kali lah tapi tak pernah make love lagi . setiap kali syaitan goda aku , aku ingat kehidupan akirat lebih lama dari nikmat dunia yang sementara .Hanya yang pernah bercinta tahu nikmat nye cinta. Aku kategori yang ada rupa lah ( Jangan muntah sudah he he he ) tuh yang banyak godaan tuh Alhamdulillah harap aku tahan ngan godaan dunia nih... walaupun banyak godaan yang datang . bukan susah nak kenal species cam aku nih melalui pandangan mata aku dah tau mamat tuh straight ke narrow mana ada jantan straight nak pandang jantan lain lama lama biasa sekali imbas je ye la mcm kita yang gay nih pandang perempuan sekali imbas jer sebab tak tertarikpun dah namanyer gay nafsu kat lelaki jer .kalaw yang narrow nih hari hari jumpa ( pegi joging) pun tetap nak pandang kita ngan pandangan yang tajam ala ala menggoda ha ha ha terserlah kegayahan mereka .itulah gaydar anugerah untuk gay yang boleh mengenal species mereka .

    walaupun payah untuk teruskan hidup dengan naluri GAY nih terimalah ketentuan tuhan .Padanya lah kita memohon supaya mampu bertahan dari godaan dandilindungi. rasanya dugaan gay nih lagi hebat dari yang straight bagi yang straight kalo taktahan boleh kahwin n dah halal tapi bagi gay tetap haram mana ada lelaki boleh nikah dengan lelaki .aku pun tak tahu sejauh mana mampu aku bertahan Yaa Allah tabahkan lah hati aku . mcm mcm stress . stress dari keluarga yang mahu kita berkahwin dari masyarakat yang sibuk nak tanya bila nak kawin kadang kadang aku malu bila jumpa kawan lama yang dah beranak pinak ada sepupu aku siap tanya lagi ko gay ke tak de nafsu kat pompuan .kelu nak menjawap... aku mcm zed gak dah letih dah nak menempuh dugaan nih tapi aku harus kuatkan semangat untuk terus hidup . kadang kadang terfikir juga betapa beruntungnya orang yang dilahirkan straight tapi aku ditakdirkan mempunyai naluri nih ........buat yang senasib percayalah tuhan ada bersama kita .......dan mengetahui yang terbaik buat kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous

      Terima kasih kerana berkongsi resah dihati menjadi gay ni...seperti yang kita tahu perasaan naluri ni bukan kita minta, yang pasti kalau kita berfikiran positif seperti Awan TerPLU diatas insyaallah kita akan selamat dunia akhirat...Jihad melawan nafsu...mudah2an awak boleh mengawal diri dari terjebak dan saya doakan agar Allah melindungi diri awak selama-lamanya....:)

      Delete
  23. entah la najmi kadang kadang tak tahan rasanya kalo hari hari di goda sampai terjatuh cinta ngan mamat tuh huh syaitan sentiasa je membisikkan ni la peluang ko hensem mamat tuh.... tapi bia teringat balik kata kata ustazah mase sekolah dulu apa yang terjadi kat kaum nabi lut terbantut hajat di hati......... bole cair iman kalo hari hari digoda walaupaun dengan isyarat mata dan bahasa badan kita tahu yang mamat tuh suka kat kita die pun takut gak nak terus terang tak pasal pasal kalo silap orang makan penerajang he he eh tapi betuk cakap anonymous gay nih dikurniakan dengan gaydar bole detect .... Yaa Allah ampunkan dosa ku ...... dah la naluri gay diuji lagi ngan godaan . kalo awek main mata aku buat tak tahu jer kesian awek tuh huh dah nasib ko main mata ngan gay mcm aku nih buat aper tuh yang malas nak gie gym lagi banyak godaan alang kan kat taman awam pun bersepah mamat mamat gay nih.entah la walau apapun hidup ,mesti di teruskan doakan aku agar tak terjebak dalam maksiat aku hanya mampu berdoa ....

    kalo nak kawin dengan perempuan maaf la aku rela single tak ada 0.001 peratus pun nafsu kat mereka tak bermakna aku tak menghormati mereka . aku pernah menolak cinta seseorang yang begitu ikhlas menyintai aku apa kan daya dari dia menderita batin , zahir ok he he baik die cari seseorang yang lebih baik untuk dijadikan suami .Aku tak bagi tahu die aku gay giler ko kang heboh mana nak sorok muka .. dalam tempayan tak pasal pasal satu kilang tahu .pada zahirnya aku memang straight act tak de sapa pun tahu aku gay hanyha tuhan je yang tahu .tak de siapa lagi aku nak meluahkan isi hati terjumpa blog nih rupanya ramai lagi yang senasib dengan aku aku doakan semoga abg najmi tabah hadapi dugaan sebagai plhiv dan dikurniakan kesihatan yang baik . bagi yang senasib moga kita tabah mengharungi hawa nafsu yang sentiasa membara dalam diri .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous

      Dugaan yang perlu kita hadapi, pengalaman awak, saya dan kita semua (gay) hampir sama, nak wat cam na terpaksa lah kita hadapi yang penting kita jangan lupa pada Allah, kalau terlajak sekali pun jangan lupa Allah, maksud abg solat 5 waktu jangan ditinggalkan, buat lah sedaya upaya, melalui solat kita jangan lupa berdoa minta Allah lindungi diri kita...insyaallah Allah akan bantu kita.

      Terima kasih kerana mendoakan abang semoga kita semua dilindungiNYa......:)

      Delete
  24. Assalamualaikum..Saya pun mempunyai naluri yang sama dengan kisah yang ditulis. Terus terang, saya pun menangis, emosi terganggu sebab saya sebolehnya ingin menjadi lelaki normal. Saya tertanya-tanya kenapa saya ada perasaan sukakan lelaki.Terlalu banyak persoalan yang membuatkan saya rasa dunia mcm tak adil...so far, ada kawan rapat saya yang tahu.saya ceritakan kat dia dan syukur dia selalu bagi nasihat yang baik.dia tak sisihkan saya bahkan dia bagi motivasi kat saya untuk terus kuat.saya doakan Allah memudahkan orang mcm kawan saya ni sebab saya tahu tak ramai yang akan faham tapi lebih suka buat kesimpulan sendiri yang kononnya golongan mcm kami ni buat-buat, reka-reka perasaan. Saya cuba bangkit dan saya tanamkan dalam hati saya, saya bukan dan tak sama dengan kaum nabi lut...saya set saya nak berkahwin walaupun saya takde nafsu kat perempuan..saya nak bina keluarga bahagia, saya tak nak fikir lelaki..jadi beberapa tahun lepas, saya pun berkahwin..cuba bayangkan apa perasaan saya bila saya buat keputusan nak kahwin? perasaan saya takut! saya takut sebab saya sebenarnya takda perasaan kat perempuan, dan bila perasaan dan nafsu takde, pastinya saya tak mampu membahagiakan isteri saya...

    Ye, selepas berkahwin, benda yang saya takutkan itu berlaku..malam pertama, kedua, ketiga dan sampai bulan ke3 kahwin, saya tak dapat bersama isteri gara-gara alat kelakian saya tidak naik..masa tu saya cuba bayangkan saya bersama lelaki, tetapi saya dah bertekad dalam hati saya nak buang jauh-jauh naluri kat lelaki sebab saya takut kalau ada anak, anak tu hasil sebab saya imagine orang lain bukan isteri saya...

    saya bersyukur walaupun isteri tak tahu masalah saya, tapi dia jenis yang bukan stress bila jadi mcm ni..satu malam tu, saya dan dia bangun solat tahajud..saya berdoa, Ya Allah aku teringin nak bersama isteri aku, tolonglah aku hambamu ini..bantulah aku untuk bersama isteri..lepas tahajud, solat subuh..saya cuba bersama isteri..subhanallah, entah mcm mana, alat kelamin saya berfungsi atas kerjasama isteri membelai saya...lalu berlangsunglah kehidupan saya sebagai suami isteri dan saya boleh melakukan persetubuhan seperti biasa walaupun tak kerap..maksud saya sehari sekali, atau seminggu tiga kali paling kurang..saya rasa syukur...saya tak nafikan, memang naluri songsang masih wujud..tapi bila saya dah berkahwin, betul Allah kata, akan terhindar dari dosa..sebabnya bila saya kahwin, saya rasa bersalah secara automatik kepada isteri saya andainya saya layan perasaan kepada lelaki..jadi sekrang saya betul2 fokus kepada isteri saya saja..memang betul, sebelum berkahwin, nafsu yang bergelora kepada lelaki menyebabkan saya terpaksa beronani namun bila dah kahwin saya dah dapat tinggalkan slowly kerana isteri dan kerana Allah.syukur Allah hadiahkan isteri yang sangat baik kepada saya.Allah adil,dia tak bagi isteri yang fokus kepada seks je kepada saya.kalau tak mungkin tak berdaya saya nak selalu bersama sebab masalah ni...isteri saya seorang yang penyabar dan baik hati..syukur..cuma sekrang ni, saya menanti zuriat..saya belum ada zuriat..walaupun baru nak masuk 2 tahun kahwin, saya risau jugak..saya berdoa kepada Allah, ya Allah ,aku bernikah keranaEngkau, maka permudahkan anak-anak terbaik buat kami..aameen..kawan-kawan tolong doakan saya..doakan saya dikurniakan cahaya mata yang ramai..dan doakan saya dan isteri terus bahagia...doakan saya kuat melawan nafsu songsang..dan buat yang sama mengalami mcm saya, saya doakan kalian dikuatkan hati utk terus berjuang..berkahwinlah..walapun tiada nafsu, tetapkan dalam hati Allah takkan zalim kepada umatnya selagi kita tak buat zalim kepada Allah..dan sekirany buat dosa, bertaubatlah..kita manusia biasa, bila buat dosa, maka kita sedar kita lemah..selalu beristigfar dan solat taubat..insyaAllah..last but not least doakan saya dikelilingi anak-anak yang solah solehah..Aameen..semoga denga kehadiran anak-anak, saya menjadi semakin kuat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous

      Terima kasih kerana berkongsi kisah. Ketika saya masih membaca kisah saudara, walaupun belum habis membaca hati saya secara sepontan dan sepintas lalu terus berdoa agar saudara terus diberi kekuatan, diberi kebahagian hidup disamping isteri. Dipermudahkan segala-galanya.

      Saya rasa gembira dengan tindakan yang saudara lakukan bagi mengelak dan mengawal naluri songsang tersebut dengan mendirikan rumah tangga, sesuatu yang saya pasti sukar tetapi berjaya diharungi oleh saudara. Saya kagum dengan saudara, tidak ramai (gay) yang berani mengambil risiko seperti yang telah saudara ambil. Apabila difikirkan kembali ianya merupakan satu tindakan paling bijak yang boleh dicontohi oleh kebanyakan golongan songsang ini. Benar saudara juga beruntung dijodohkan oleh Allah dengan seorang isteri yang sederhana perwatakan dan sifat.

      Insyaallah tentu ada sebab kenapa Allah tidak kurniakan zuriat pada saudara dan isteri buat masa ini, dan saya yakin berkat doa yang dipohonkan oleh saudara suami isteri akan dimakbulkan Allah.

      Dan sudah pasti saya akan berdoa agar saudara terus diberi kekuatan mengawal diri, dan doa saya serta doa kami semua pembaca semoga saudara segera dikurniakan zuriat oleh ALLAH SWT secepat mungkin, mudah-mudahan saudara akan menerima khabar gembira dalam waktu yang terdekat ini…

      Insyaallah…Ameen..

      Delete
  25. Salam semua, saya pun gay yg dah berkahwin. Malang bagi saya dan hina bagi saya kerana kadang2 ada terlepas main dgn lelaki. Mmg sy kategori lelaki hensem tp x lah str8 acting sgt. Lembut2 jugak. Tapi isteri terima sy seadanya. Rasa bersalah mng ada. Tp sy kdng2 x kuat.. Hati ni selalu bergelora bila nak seratus peratus stop. Tp yg pasti mmg dah kurang sgt buat perkara terkutuk tu.. Sbb sibuk dgn tugas dan alhamdulillah di kurniakan anak lelaki seorg. Cute sgt dia.. Dan sekarang wife mengandung lg.. Mmg x der napsu tp terpaksa bygkan main ngan laki sbb berdoa hukum x main dgn isteri selama kter berkahwin.. Alhamdulillah anu naik.. Tp x lama. Yg penting main gak.. Sy takot sebenarnya tp sy gagahi hadapi hidup ni sekuat yg boleh.. Allah tlg sy kurangkan aktiviti maksiat tu dgn mengurangkan peluang bertemu plu lain.. Alhamdulillah.. Sekarang sy cuba nak seratus peratus stop.. Walaupun ada masa terlepas.. Sy yakin akan berjaya.. Selalu set dlm otak this is the last.. At the end dr slaluain sebulan 3-4 kali jadik sepada setahun 1-2 kali.. Tq Allah!! Slowly but surely.. Bylkan berdoa dan fokus benda lain.. Kerja dan anak dan wife.. Sayang tu blh pupuk.. Nafsu boleh tahan.. Just kuatkan semangat dan berkawan dgn org yg betul.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous

      Begitulah dugaan yang kebanyakkan kalangan kita terima, walaubagaimana pun saudara bertuah mempunyai kekuatan dan memaksa diri untuk mendirikan rumah tangga walaupun saya pasti ianya sangat sukar pada awal-awal perkahwinan tersebut. Alhamdulillah saudara mampu mengharunginya dan saudara mampu melakukannya.

      Saudara bakal menimang cahaya mata ke dua, itu juga merupakan satu lagi rahmat buat saudara. Doa saudara selama ini diperkenankan Allah dan melalui pemahaman saya saudara kini semakin bersemangat, semakin gagah mengawal nafsu (songsang) itu dan saya percaya akan tiba masanya nanti keinginan songsang itu akan mampu saudara kawal sepenuhnya.

      Ya tumpuan kepada kerja dan letakkan keutamaan (kasih sayang)kepada anak dan isteri serta mengelak diri bergaul rapat dengan rakan-rakan yang boleh mempengaruhi kita ke jalan tidak elok itu merupakan faktor utama sehingga saudara boleh mengawal diri. Dan juga doa berterusan mohon pertolongan dari Allah....Syabas....:)

      Delete
  26. Samela...sesape boleh tolong saya emel k.kip17@yahoo.com ...sgt buntu.. kesian tgk isteri saya...xpenah aku sentuh..dosa nya aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Anonymous, abg post email saudara dalam timeline facebook abang semoga adalah hendaknya rakan2 lain yang boleh beri nasihat pandangan kepada saudara. Saudara boleh baca kisah mengenai saudara RYAN dalam blog ini, mungkin ada pengajaran disebalik kisah RYAN yang sedikit sebanyak punya persamaan dengan kisah saudara...:)

      Delete
    2. bagi account fb boleh x? nanti sya add bila saya add saya tulis thank you najmi haw. Ok

      Delete
    3. Salam akaun fb saya

      https://www.facebook.com/naj.mi.9231

      Delete
  27. Salam.
    Maksiat dan amalan songsang ni adalah ditentang oleh agama.dalam erti mksd yg sbnr adalah haram.di laknat Allah.sejauh mana dan sekuat mana pun dugaan tu haruslah di hadapi dgn tabah dan redha.fikir la saudara se Islam ku sekalian.sedangkan nyawa kita pun Allah yg pinjamkn.tiada kompromi bg yg ingkar.bertaubat la sblm terlambat.

    Muhammad al Fatah

    ReplyDelete
  28. Saya ingin ceritakan sesuatu ni baiklah saya seorang biseksual ketika umur sya berumur12 tahun sya dah sedar tapi menafikannya,sya jadi macam ni pon sbb ada golongan ynag GAY ni cium saya masa kat tandas skolah ,drpd situ sya terjebak ke dunia homo ni ,sya kerap melihat porn utk memuaskan hawa nafsu saya,Alhamdulillah sya tidak pernah terjebak utuk buat lebih jauh ,dikatakn sya telah sesat iaitu menjadi bis....sehingga 14 tahun hingglah suatu hari saya berpindah sekolah daripada johor ke shah alam ,Masa pertama kali saya masuk kelas terdapat seorang perempuan kacukan arab-melayu menegur sya"hai,budak baru eh?" saya jawab ye ak ah knapa? nama siapa wei sya tanya macam tu lps tu budak perempuan tu pergi sbb dia kena masuk kelas ,saya ckp dlm hati Wah cantiknya,sya tngok dia berdebar rasanya,sya simpan rasa tu hinggalah sampai skarang ,sya berubah sikit sikit untuk jadi laki yang perfect dan baik utk dia saya dah stat solat penuh ,ngaji ,solat sunat sbb sya rasa bahagia sangatlah tu kikikiki yelah lagi satu bukan nak bangga diri tapi saya ni kacak,mata pulak hihihih tinggi pulak tu macam model dan putih melepak heheheh sya saya nak bagitau dia lps SPM tapi dah lmbt sbb dia dah ngan orang lain masa tahun lps tahun spmlah tu Saya sekarang ni rasa frust gila sbb x dpt sya kata dia kat hati"perlu ke aku kembali ke zaman dulu ,zmn jahiliyah aku"saya skarang sedih dan hampir tiap hari menangis ,sya rasa lebih baik tak pyh kawin kalau tak dpt dia,saya rasa macam nak kembali lebih jahat,tiap hari sya berdoa 'Ya ALLAH jadikanlah dia isteriku kekalkanlah jodoh kami jadikanlah aku suaminye yang pertama dan terakhir ,berikanlah kami zuriat yang soleh solehah begitu juga keturunan kami,dan jadikanlah dia orang yang menjadi makmumku ketika bertahajjud dan qiam bersamaku"sya skarang rasa frust sngt sya skarang kat University ,hidangan ZINA didepan mata ,Ada ramai yang kacak cuba utuk goda saya ,yelah sbb saya ni muka jambu (hihihihi )dan saya rasa hampir ingin saja buat benda tu sbb ZINA ni lazatkan?saya pon tak pernah jumpa dia lagi lps amik result SPM dia kat Bangsar saya kat Shah alam ,Tolong doakan sya dan bagi solusinya abang najmi ,sya rasa frust thapa merah ni nak explode dah ,tolong ye dan amin kan doa tu ye?hihihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam<<

      Apa yang dapat abg kata...saudara kena ada kekuatan iman dan takwa, tiada jalan lain melainkan memperbaiki diri dalam hal agama buat apa yang disuruh cuba tinggal apa yang dilarangNya. Alhamdulillah sebab saudara diberi naluri keinginan kepada wanita, pada abg buat masa ini cuba tumpukan pada pelajaran sehingga berjaya kemudian bekerja lepas tu baru fikirkan mengenai jodoh. Anggap lah sayang saudara pada wanita berkenaan sebagi dugaan, jika ada jodoh pasti tak akan kemana..Insyaallah abang doakan agar saudara berjaya dalam pelajaran, pekerjaan dan akan menemui jodoh yang terbaik nanti...:)

      Delete
  29. salam bro. terima kasih, terima kasih sangat2 sebab berkongsi.
    saya pernah dicabul oleh ahli keluarga yang berlainan jantina. sejak tu saya benci orang2 lain jantina.
    saya start ada perasaan songsang sejak baligh. mimpi malam pun pasal orang yang sama jantina.
    saya penat, saya tak tahan. saya tahu perasaan ni salah, tapi saya TAK PERNAH MINTA JADI GAY.
    saya cuba doa kat Tuhan, tapi tak hilang jugak perasaan ni. demi Allah, saya sangat sangat ingin jadi normal.
    saya cuba pupuk perasaan kat manusia2 yang berlainan jantina, tak dapat jugak.
    saya cuba tengok pornografi supaya ada nafsu untuk jantina lain, but then i discovered that gay porn is more 'interesting' (astaghfirullah)
    thanks bro. saya tau saya tak keseorangan dalam usaha nak bertaubat.

    ReplyDelete

LABELS

10 sepuluh (28) 4 peringkat hiv sebelum menjadi aids (1) 5 lima (11) adik MS (4) aids kaitan dengan penyakit kulit (1) aku plhiv redha (1) amenia dan hiv (1) apa itu hiv apa itu aids (1) aplikasi (4) asas tentang hiv/aids (6) baby free hiv (10) bacha bazi (1) bagaimana hiv berjangkit? (3) bagaimana hiv tidak berjangkit? (2) barah otak (1) baru diagnosis hiv (13) basikal (2) bengkak puting tetek (3) berapa lama kuman hiv bertahan diluar badan (1) berbekam (1) berita hiv/aids (112) bisekual (21) buku dan majalah (16) buku informasi hiv/aids (3) buku kehidupan yang positif (10) buku nota hiv/aids (4) buku panduan HIV Levi Strauss (3) cara mengetahui samada saya telah dijangkiti hiv? (1) CD4 (6) CMIA principle test (2) dairy kehidupan (342) delima (pomegranate) (2) derma darah (4) diabetes (3) Efavirenz (3) fakta (10) fidyah (1) filem (17) gonorea (3) HAART (27) habbatus sauda (nigella sativa) (1) harga ubatan (6) hari aids sedunia (12) hepatitis (3) herpes (9) herpes zoster (1) hiv bukan hukuman mati (1) hiv bukan penyebab aids (1) hiv kaitan dengan antidepresan dan penggunaan dadah (1) hiv kaitan dengan hipertensi dan osteoporosis (1) hiv kaitan dengan jantung dan diabetes (2) hiv kaitan dengan kanser dan ginjal (1) hiv kaitan dengan kemerosotan otak dan lemak (1) hiv kaitan dengan makanan dan supplemen (2) hiv kaitan dengan rokok dan alkohol (2) hiv test kit (8) homosekual (7) hukuman jenayah seksual luar tabii (2) icon (11) insurans/pinjaman peribadi plhiv (3) istilah yang perlu dielakkan (1) jangkitan dan simptom hiv (6) jangkitan hiv kali ke dua (2) jangkitan opportunistik (JO) (2) kaitan tidur dan hiv (1) kandida/fungus (1) kanser (12) kanser hidung (3) kanser payu dara lelaki (3) kaposi sarcoma (1) kaunseling telefon nombor (4) kelenjar tiroid (1) kesan sampingan (8) kesihatan (11) ketuat genital (4) keyakinan kemurungan kebimbangan terhadap hiv (20) khatan (7) kondom (3) lebah dan hiv/aids (3) lesbian (9) LGBT (31) lipoatrophy (5) liwat (14) luar negara (57) madu (1) majlis AIDS malaysia (MAC) (1) maklumat hiv/aids (158) mengapa perlu lakukan ujian hiv awal? (2) methadone maintenance therapy (MMT) (1) MFZ (3) minda jasmani rohani (1) mitos hiv (5) mulut dan gigi (1) MylifeMystoryPT (6) NAJMI (56) najmi jumpa doktor (9) nelayan dan hiv (1) nukilan (1) nyamuk (3) onani (2) organ hati/hepatoksisiti (1) p t foundition (2) panduan/petua (47) peenyembuhan penyakit hiv/aids (1) pemakanan (1) penagih dadah (13) penawar HIV/AIDS?? (2) pengenalan hiv/aids (1) penuaan (1) penyakit kelamin (30) pep - post exposure prophylaxis (2) peria katak (1) perkahwinan (70) photo (11) PLHIV (175) pneumonia (1) positif thinking (1) prosedur melangkah jalani ujian hiv (3) puasa (17) rawatan (8) rawatan dan sokongan bantuan (1) rawatan peringkat ke 2 (2) red ribbon (1) remaja bawah umur dan hiv (6) rencana/artikel (58) risalah (12) rogol (9) rumah perlindungan hiv (23) rumah wahidayah (9) RVD (RetroViral Disease) (1) sajak (1) sauna (2) saya positif (9) sejarah hiv/aids (5) seks dan hubungan (28) selebriti (13) sembuh cara islam (2) senaman (2) siapa hendak diberitahu? (3) sifilis (4) skim PAL (2) SLE (Systemic Lupus Erythematosus) (1) SLN30 (1) soaljawab (89) solat (2) songsang (286) spirulina (1) stavudine (1) stigma/diskriminasi (27) stress (3) sub-jenis jenis golongan dan jenis hiv (1) tatoo dan tindik (1) TB tuberculosis (4) TENVIR EM dan STOCRIN (2) top vs bottom (1) travel dan plhiv (9) truvada pil pencegah hiv (1) ubat generik (2) ujian air kencing (2) ujian hiv imun cd4 dan viral load (2) ujian saringan hiv (15) umrah dan haji (4) urusan jenazah (6) video (83) viral load (5) wanita (119) window period 14 days (3) zakat (1) zali dan lisa (4) zoophilia (1)

RECENT POST